|
Minden eddiginél
több klímás kocsival,
felújított járművekkel és
csökkenő menetidővel indul a nyár
Június
18-án startol a nyári menetrend
|
|
Az
idei nyárra is számos jó
ajánlattal
készül a MÁV-Start: szinte
mindenütt csökken a menetidő negyed, fél,
vagy akár egy egész órát,
minden eddiginél több
légkondicionált kocsi közlekedik,
eltűnik az utolsó műbőr üléses
jármű is, és kedvezményes
bérletek is lesznek.
Déli part (30-as
vonal)
A pályafelújításnak
köszönhetően idén is csökken a
Balaton expresszvonatok menetideje, Siófok a
Déliből 1 óra 18 perc alatt, Keszthely 2
óra 46 perc alatt elérhető, ami 7-15 perces menetidő
csökkenést jelent. A
kényelmesebb utazás
érdekében a MÁV-Start
megduplázza az InterCity férőhelyek
számát, idén két kocsiban
összesen 156 hely áll majd
rendelkezésükre. A garantált
ülőhely természetesen az expresszvonati
részen is megmard, és a
kerékpárhely foglalást is
biztosítja a Vasúttársaság.
Balaton expresszvonatok festményként
A sebesvonati szolgáltatás is
megújul: hétvégi napokon
Siófoki Flirt névvel új
zónázó rendszerű sebesvonatok
indulnak, melyekkel minden eddiginél gyorsabban
elérhetők azok a települések, ahol a
Balaton expressz nem áll meg. A
légkondicionált Flirt szerelvény első
része Balatonszentgyörgyig közlekedik,
Balatonszárszóig csak Kelenföld
és Siófok állomáson
áll meg, onnantól mindenütt. A
hátsó egység Siófokon
leakad, majd mindenütt megállva Balatonszemesig
közlekedik tovább. Ez a tavalyi Déli
Parti sebesekhez képest 30-50
perccel rövidebb menetidőt jelent.
Az új sebesvonatokkal közel egy
órával hamarabb a Balatonhoz érhetnek
A Déli Parti sebesek menetideje 5-10 perccel
csökken, ezek a járatok továbbra is
mindenütt megállnak a tó
partján. A nagy kapacitású
poggyászkocsi miatt kerékpáros
csoportoknak is ajánljuk a vonatot.
Hétvégén a Balaton expresszek
mentesítése
céljából Keszthelyi Flirt
névvel két pár gyorsvonat is
közlekedik, ezek menetideje nagyjából
megegyezik az expresszekével, ezért
ideális választás lehet, ha elfogy a
helyjegy az expresszre, de mégis viszonylag gyors,
és légkondicionált vonattal
szeretnének utazni.
Újdonság, hogy az Agram InterCity idén
már étkezőkocsit is fog
továbbítani, emellett a szerelvényben
most is lesz légkondicionált, WIFI-vel
és konnektorokkal felszerelt fülkés 1.
osztályú kocsi, ezért ha
igazán jó minőségű vonattal szeretne
utazni, érdemes az Agramot választani.
Ismét lesz étkezőkocsi a Balatonnál -
igaz csak napi egy vonatpárban
Északi part
(29-es vonal)
Az északi parton újdonság, hogy a
Tekergő gyorsvonatok tavaly megismert fülkés
kocsijai a télen alapos
felújítást kaptak, ezért
idén már megújult formában
térnek vissza a Balatonra. A kényelmes,
szövet üléses, gépi szellőzővel
is ellátott kocsik előterében 3-3
kerékpárhelyet alakítottak ki, ahol a
kerékpáros utasoknak kedvezve
helyfoglalást is biztosít a MÁV-Start.
A felújított kocsik a Záhony - Tapolca
járaton, illetve egy Délis vonatpáron
érhetők el. A Tekergő gyorsvonatok menetideje 10-12 perccel csökken.
A Tekergő gyorsvonatok járműparkja az idei szezonra
megújult
A Kék Hullám sebesvonatok gyakorlatilag
változatlan formában közlekednek
idén is, a Katicák viszont módosulnak
- jó és rossz irányba
egyaránt. A jó, hogy menetidejük közel fél
órával csökken, mivel a
börgöndi kerülő helyett idén a
közvetlen 30a vonalon közlekednek. A rossz, hogy
munkanapokon csak napi 3 pár járat
közlekedik, a többi helyett
Székesfehérvár és
Balatonfüred között
személyvonattal lehet utazni (ezek szintén Desiro
motorvonati szerelvénnyel közlekednek).
Érdekesség, hogy lesz egy
„Zöld Hullám” sebesvonat is,
ami a sebesvonati ütembe illeszkedve Tapolcán
át egészen Szombathelyig közlekedik.
Természetesen a Zöld Hullám nevet csak
mi adtuk neki, mivel a szerelvény a GYSEV
zöld-sárga színű Bpz
kocsijaiból fog állni. A vonat a
korábbi szombathelyi Tekergő gyorsot váltja, az
új járattal több
település érhető el, és a
légkondicionált IC kocsi miatt a
minőség is nő. Érdekesség, hogy
némelyik Bpz kocsiban is van
klímaberendezés, azaz elképzelhető
olyan helyzet, hogy ezen a vonaton az IC kocsi mellett a sebesvonati
részen is lehet hűsölni. Azt viszont fontos tudni,
hogy a MÁV-Start és a GYSEV a
légkondicionálást csak az IC kocsiban
garantálja.
Sebesvonatok a 29-es vonalon
Ugyanakkor sajnos nagy valószínűséggel
idén nem lesznek retro mozdonyok a Balaton
partján, azaz Nohabot és Szergejt
hiába várhatunk majd a vonalon.
Átlós
vonatok vidékről a Balatonra
Nagy előrelépés, hogy az
átlós vonatok menetideje fél-egy
órával csökken, nagy
részük megújult formában,
expresszvonatként fog közlekedni.
Záhonyból a korábbi keszthelyi sebes
helyett idén nyáron az Aranypart expresszel
utazhatnak, amely közel egy
órával hamarabb a magyar tenger
partjára ér, ezzel együtt
minősége is nő, hiszen már nem kell
aggódni az ülőhely miatt, ezt garantálja
a MÁV-Start. A
minőségnövekedés nem jelent
áremelést, sőt, épp ellenkezőleg: a
fix áras helyjegy olcsóbb, mint a
távolsággal arányosan
dráguló gyorsvonati pótjegy,
ezért pár száz forinttal
csökkenni fog a menetdíj. Az északi part
felé utazóknak a Záhony - Tapolca
Tekergő gyorsvonatot ajánljuk, ahol
felújított, kényelmes
fülkés kocsik közlekednek majd.
Miskolcról változatlan formában, de fél
órával rövidebb menetidővel
közlekedik az Ezüstpart expresszvonat. A
kerékpáros utasok kényelme
érdekében a vonat idén
ismét továbbít nagy
befogadóképességű
poggyászkocsit, ahol 32 bicikli fér el
kényelmesen.
Felújított személykocsik,
csökkenő menetidő, garantált ülőhely az
új expresszeken
Szegedről Keszthelyre az Aranyhíd expresszvonattal lehet
utazni, amelynek fedélzetén mindenki az 1.
osztályon utazik, az
osztálykülönbözet
árát ugyanis átvállalja a
MÁV-Start, ezért kedvező, 2.
osztályú árakon utazhatnak. A vonat
poggyászteres kocsit is továbbít,
amely kerékpárhely
biztosítással közlekedik.
Idén is lesz gyorsvonat Győrből Keszthelyre, a
siófoki - korábban Púpos mozdonnyal
közlekedő - járat viszont a szűkös
kapacitások miatt sajnos idén sem fért
bele a menetrendbe. Szombathelyről az északi és a
déli part felé is közlekednek
közvetlen vonatok, valamint a hétvégi
Szolnok - Fonyód gyors is megmarad.
Balatonfenyves GV
Magyarország utolsó működő
gazdasági vasútvonalára, a 39-es
vonalra idén nyáron is érdemes
ellátogatni, a természet testközelből
való szemlélését nyitott
utasterű kilátókocsik
biztosítják. A vonalon a
felújított poggyászteres kocsiban a
kerékpárszállításra
is van lehetőség. A vonalon az országos
árakhoz képest 25%-al olcsóbb
regionális tarifa van érvényben.
Személyvonat, és kiállított
járművek Balatonfenyves GV állomáson
Kedvezményes
ajánlatok a MÁV-Starttól
idén nyárra
A főszezonra több kedvezményes
ajánlattal is készül a
MÁV-Start, ezek közül talán a
legjobban várt a diákoknak
szóló Vakációbérlet,
amely 30, 60, vagy 90 napon át biztosít
korlátlan számú utazást a
MÁV-Start teljes hálózatán
legfeljebb gyorsvonat 2. osztályon. Magasabb
minőségű vonat vagy kocsi igénybe
vétele esetén csak a
különbözetet kell fizetni
(osztálykülönbözet, helyjegy,
pót- és helyjegy), tehát
így is megéri az utazás. A
kedvezményes bérlet július 1-től
használható, de már most
kapható. Fontos tudni, hogy a bérlet csak a Start
vonatain érvényes, a többi hazai
vasúttársaságnál nem
(így a GYSEV és a BKK-HÉV vonalain
sem).
Idén is kaphatók a Balaton Mix
jegyek felnőtt, gyermek és családi
kategóriában. A 7 napos változat az
érvénytartamán belül 2 napon
át, a 3 napos változat 1 napon át
korlátlan számú utazást
biztosít személy, sebes és gyorsvonat
2. osztályán a Balaton körül,
emellett a Balatoni Hajózási Zrt.
járatai is igénybe vehetők.
A Start a bulizó fiataloknak is kedvez: a nagyobb
fesztiválokhoz kapcsolódóan
külön bérletek lettek bevezetve. A Balaton Sound bérlet
július 5. és 11. között
biztosít korlátlan utazási
lehetőséget a Balaton déli partján
Székesfehérvártól
Keszthelyig, emellett Kaposvárra is el lehet vele menni a
koncertek között
kikapcsolódásként. A
bérletet 26 éves kor alatt mindössze 5
250 forintért, 26 év fölött 10
500 forintért lehet megváltani.
Balaton Sound bérlettel igénybe vehető vonalak
[Térkép: MÁV-Start]
Az EFOTT bérlettel
július 11. és 18. között lehet
utazni a Budapest - Székesfehérvár
vonalon, emellett Fehérvártól
egészen Komáromig, Veszprémig,
Zamárdiig és Pusztaszabolcsig is el lehet menni.
Mivel a bérlet a Balaton Sound
helyszínéül
szolgáló Zamárdiig is
érvényes, ezért aki mindkét
fesztiválon részt vesz, és megveszi
mindkét bérletet, külön jegy
vásárlása nélkül
átköltözhet
Zamárdiból Velencére. Az
ifjúsági változat 4 550
forintért, a teljesárú 9 100
forintért kapható.
EFOTT bérlettel igénybe vehető vonalak
[Térkép: MÁV-Start]
A GYSEV, a MÁV-Start és az ÉNYKK
közös terméke, a Volt kombinált jegy
kedvező utazási lehetőségeket biztosít
a soproni fesztivál helyszínére
Budapest - Győr felől. A jegy érvényes a
mentesítő Volt gyorsvonatokra (egy útra, vagy
oda-vissza utazásra), illetve korlátlan
utazást biztosít az ÉNYKK buszain
Sopronban. A menettérti jegy Budapestről 5 540
forintért kapható, a többi
állomásról szóló
ajánlatért pedig keressék a
Vasúttársaságok honlapját.
Mindezek mellett az év minden napján a vasutat
választó utasok hűségét is
meghálálja a MÁV-Start, hiszen akik
érvényes dolgozói bérlettel
rendelkeznek, szeptember 30-ig bármely viszonylatra 33%-os kedvezménnyel
válthatnak jegyet. A kedvezmény
kizárólag a MÁV-Start vonatain
érvényes, a többi
társaság
hálózatán nem.
Összefoglaló
Nézzük végig még egyszer
röviden a
legfontosabb pozitív és negatív
változásokat:
|
Minden
eddiginél több
légkondicionált kocsi a Balatonnál |
|
Jelentősen csökkenő menetidők |
|
Helybiztosítás az
átlós vonatokon |
|
Több
kerékpárhely-foglalással
közlekedő vonat |
|
Felújított
gyorsvonati kocsik az északi parton |
|
Étkezőkocsi az Agram IC-n |
|
Jelentősen javuló sebesvonatok a
déli parton |
|
Idén már nem
közlekedik műbőr üléses kocsi
(kivéve poggyászteres kocsik) |
|
Kedvező árú
bérletek diákoknak, és a nagyobb
fesztiválokra |
|
|
|
Kevés a minőségi
szolgáltatás (alig van 1.
osztályú kocsit
továbbító vonat) |
|
Hétköznap kevesebb
Katica sebesvonat |
|
Hétvégi
sűrítő vonatokon ingadozó minőségű
szerelvények (Fecske) |
|
Nem közlekednek retro mozdonyok
(Nohab, Szergej) |
Összességében
megállapítható,
hogy a helyzethez képest sikerült a lehető
legjobbat kihozni az idei nyári menetrendből, jó
látni, hogy a menetidők látványosan
csökkennek, és, hogy egyre több a
légkondicionált jármű. A
menetrendstruktúra kezd letisztulni, az északi
parton egységesedett a vonatok
megállási rendje, és a déli
part is sokat javult ilyen téren. Ugyanakkor idén
is kevésnek tartjuk a minőségi
szolgáltatásokat, gyakorlatilag egy olyan vonat
van a déli parton, ami minden igényt
kielégít (Agram IC klímás,
WIFI-s, konnektoros 1. osztályú kocsival,
étkezőkocsival), ennél jóval
többre lenne szükség.
Reméljük, az IC+
sorozatgyártás indulásával
jut majd ide is IC vagy EC minőségű 1.
osztályú kocsi. Mindent összevetve
véleményünk szerint sokat javult az idei
menetrend a korábbi évekhez képest.
2016.06.15.
|
|
|
|
|
|
|
|
|