főoldalvasútvonalak listájakapcsolat felvételevasúti kocsikfejlesztési ötletek, javaslatok
         
Bemutatkozik a Continental Railway Solution
Belföldi és nemzetközi áru valamint személyszállítás, utazásszervezés
 
Megszerezte a működéshez szükséges összes engedélyt Magyarország első személyszállítást (is) végző magán vasútvállalata, a CRS. A Vasúttársaság tagja az európai vasutakat tömörítő UIC szervezetnek is, kocsijai RIC jellel korlátozás nélkül közlekedhetnek külföldön is. A nyújtott szolgáltatások palettája széles körű: a belföldi és nemzetközi személy és áruszállítás mellett foglalkoznak vontatással (más árufuvarozó vállalatok részére), speciális, túlméretes küldemények célba juttatásával, teljes körű utazásszervezéssel, utazásközvetítéssel, és fedélzeti vendéglátással is.


A CRS első szalon szakaszos hálókocsija

A Vasúttársaság járműparkjával az európai expresszvonatok aranykorát, a ’60-as éveket eleveníti fel, a kocsik megújult formában, de továbbra is kimagasló eleganciával várják az utasokat. A flotta első tagja a Salon z 89-70 001 kocsi, amely korábban az osztrák köztársasági elnök saját kocsija volt. A háló szakaszban négy két személyes, és egy hatalmas, saját zuhanyzóval rendelkező, 1 vagy 2 fő részére foglalható fülke található, utóbbi igény esetén összenyitható a mellette lévő fülkével, így alapterülete tovább növelhető. A kocsi másik végén a szalon szakasz kapott helyet, ahol 10 utas foglalhat kényelmesen helyet. A kocsiban bárpult, és teakonyha található, egyszerűbb ételek is italok felszolgálására itt is van lehetőség.


Kétszemélyes hálófülke nappali és éjszakai módban


A kocsiban egy dupla méretű fülke is található


Szalon szakasz

Komolyabb étkezésekhez rendelkezésre áll a WRmz 88-70 105 étkezőkocsi, ami korábban a méltán híres Trans Europe Express vonatban közlekedett. A kocsi utastere az eredeti jelleg megtartásával lett felújítva, így egyszerre pompázik régi fényében, de mégis modern hatású. Itt érdemes megemlíteni az asztalok fölött elhelyezett USB csatlakozót, ahova hangulatvilágításként szolgáló lámpát, vagy akár telefontöltőt is lehet csatlakoztatni.


Az étkezőkocsit szeptember 27-én mutatták be a Déli pályaudvaron


Elegáns megjelenésű, felújított utastér

A járműpark a közeljövőben további kocsikkal fog bővülni, az ÖBB Erlebniszug-tól beszerzett Schlieren 1. osztályú kocsik honosítása folyamatban van, érdekesség, hogy ezek a tervek szerint még a kék-vajszínű eredeti fényezésükkel fognak forgalomba állni, csak később kapják meg a CRS arculat szerinti bordó-vajszínű fényezést. A Continental Railway Solution célja a kiemelten magas minőség biztosítása, ezért 2. osztályú kocsi beszerzése jelenleg nincs is napirenden.


A személyzet legfiatalabb tagja, Pullmann Mackó

A Vasúttársaság a közszolgáltatási piacon nem tervez teret hódítani, fő profiljuk a prémium minőségű különvonati szolgáltatás. A Continental Classic expresszvonatok célközönsége a tehetősebb réteg, a jegyárak így a hasonló jellegű hazai alkalmi vonatokénál magasabbak lesznek, első saját vonatukra, a Dunakanyarba közlekedő vacsoravonatra például 40 000 forintról indulnak a jegyárak.


Fedélzeti vendéglátás kiemelkedő minőségben

A társaság használtan vásárolt egy Class 47-es mozdonyt, ennek felújítása a közelmúltban fejeződött be, jelenleg úton van Angliából hazafelé. A CRS vonatairól, és szolgáltatásairól a www.continentaltrain.com oldalon kaphatnak részletesebb információkat.

2015.06.04.

 
Vonatösszeállítás