"Élmények
útjain" Bécsbe Mitől más az
élményvonat?
Az
idei adventi időszakban is sok jó
ajánlat közül lehetett
választani, ha valaki Bécsbe szeretett volna
utazni, de mi alapján lehet dönteni?
Egyáltalán mi is az az
élményvonat? Miben más egy ilyen
utazás, mint felülni a Railjetre? Megéri
az Advent expresszeket választani? Ezekre a
kérdésekre keressük most a
választ.
Sok oka lehet annak, hogy valaki a MÁV Nosztalgia Advent
expresszét válassza. Ez lehet egy ismerős
ajánlása, egy korábbi
élményvonatos utazás
emléke, a kedvező jegyár, vagy akár az
is, hogy a Railjetekre már minden helyjegy elfogyott. Az
viszont biztos, hogy aki ezzel a járattal utazik,
egész másként fog
visszaemlékezni az útra - itt valóban
maradandó élménnyel lehet gazdagodni.
Ünnepi díszítés a Nyugati
pályaudvaron
December 19-e, szombat van, egy ködös,
sötét, hideg reggel. Hat órakor
még csak éppen ébredezik a Nyugati
pályaudvar, a 10. vágányon
már bent áll a kijevi Latorca IC, melynek
kályhafűtéses hálókocsijai
jellegzetes szaggal töltik be a csarnokot. A szélső
vágányokon néhány korai
elővárosi személyvonat
készülődik indulásra, a 12.-en pedig
épp végzett az álmos
takarítócsapat az első szegedi IC
tisztításával. Eddig teljesen
átlagos napnak tűnik - aztán egyszer csak
megjelenik a távolban egy szokatlanul hosszú
szerelvény, majd szép lassan
begördül az Advent expressz 18 kocsija. Nem sokkal
később benépesedik a pályaudvar, a
vonat végénél a
kocsiösszeállítást
mutató táblával
várják az utasokat, a személyzet
tagjai mindenkinek segítenek megtalálni a
helyjegyének megfelelő kocsit.
Karácsonyi hangulat a vonaton
Pár perccel fél 7 után elindul a
vonat, a hosszú,
méltóságteljes szerelvényt
többen megcsodálják a
pályaudvaron maradó utasok
közül - ilyet nem látni minden nap.
Indulás után nem sokkal megjelenik a
jegyvizsgáló, az utasok már kezdik
előkészíteni a jegyeket, de ez még
ráér, első az utasok kényelme,
ezért először segít megoldani, hogy egy
család egymás közelébe tudjon
leülni, mert külön vették a
jegyüket, ezért nem ugyanabba a kocsiba
szóltak. Ha mindenkinek megvan a helye, jöhet a
jegyek ellenőrzése, és a törzsutas
Passport pecsételése - ezeket érdemes
gyűjteni, ugyanis az ötödik pecsét
után a következő út
féláron van.
A 18 kocsis vonaton mindenki megtalálja a
számára legjobb helyet
A körvasút adottságai miatt a menetidő a
Nyugatitól Kelenföldig egy háromnegyed
óra, ezt kihasználva a vonat
házigazdája a hangszórókon
keresztül kedvesen köszönti az utasokat,
és elmondja, hogy Bécsben merre
érdemes menni, és mik a legfontosabb
tudnivalók. Pár perccel később
érkezik az üdvözlőital, egy korty
áfonya pálinka egy finom pogácsa
társaságában, ez mindhárom
kocsiosztályon jár mindenkinek. Nem
elírás a három, ugyanis az Advent
expresszeken az idei szezontól a korábban
megszokott 1. és 2. osztály (Pullman Club
és Standard) mellett megjelent az 1+ (Imperial Club)
osztály is, ahol minden eddiginél
kényelmesebben, tágas, két
személyes fülkékben lehet utazni,
emellett a jegyár többek között
étkezést is tartalmaz.
Új szolgáltatás az Imperial Club
névre keresztelt 1+ osztály
A vonatban három étkezőkocsi is
közlekedik, ahol kedvező áron, finom reggelit
kínál a személyzet, de egy
kávéra, vagy üdítőre is be
lehet ülni. Közben az Orfeum kocsiban elkezdődik az
élőzene, ez egy postakocsiból
átalakított jármű, ahol
bisztró szakasz, és egy tágas
tánctér található. A
szervezők azokra is gondoltak, akik indulás előtt
elfelejtették letölteni a bécsi offline
térképet, ezért mindenki kap egy kis
összehajtható
várostérképet, hogy senki ne
tévedjen el. Az út során
többször félre kellett állni
elengedni egy-egy belföldi IC-t, vagy épp a
bécsi EuroCity vonatot, ezért a menetidő a
Nyugatitól számítva 4 óra
fölött van, ez viszont a
többségnek nem tűnik fel, a jó
hangulatban gyorsan repül az idő, már mondja is a
vonat házigazdája, hogy kezdhetünk
készülődni a leszálláshoz.
Még egyszer elmondják, hogy mikor indul vissza a
vonat, majd begördülünk a bécsi
Nyugati pályaudvarra, a Westbahnhofra.
Reggeli az étkezőkocsiban
Az utazás általában a
leszállással véget ér, de
itt ez nem így van: a Nosztalgia csapatának
egy-egy tagja kék és fehér
zászlót tartva mutatja az utaz a
schönbrunni kastély és a
„nyalánkságok
piacának” is nevezett Naschmarkt felé,
a séta pár perccel a vonat
érkezését követően indul.
Díjmentes séták Naschmarkt,
illetve Schönbrunn felé
Esti séta a városban
A délutáni szabad programot követően a
menetrend szerinti visszaindulás előtt egy
órával már
ajándék forró teával,
és forralt borral várják az utasokat a
peronon, a hideg, ködös időben mindenkinek
jól esik egy kis meleg ital. A hazaindulást
követően elkezdik felszolgálni a frissen
készült vacsorát az
étkezőkocsikban, a kedvenc a bécsi szelet, de
persze más finomságot is lehet
választani. Közben az Orfeum kocsiban
megtörténik a totó sorsolása,
ahol a Mohácsra közlekedő Busó
expresszre lehetett jegyet nyerni, de más
ajándékcsomagok is gazdára
találtak, majd a hostessek végig mentek a
vonaton,
és mindenkinek adtak egy ajándék
Balaton szeletet. Az Orfeum kocsiban elkezdett játszani a
zenekar, a közönség táncra
perdült, majd - mint ha csak egy óra telt volna el
- megérkeztünk Kelenföldre. Szinte
rövidnek tűnt az út, nem is baj, hogy a Nyugatiig
még ilyen sokat kell tekeregni, legalább van idő
visszaérni az Orfeumból a vonat
végére.
Az utasokat forró teával és
forraltborral várják az
állomáson
Az Orfeum kocsiban mindig jó a hangulat
A Budapest és Bécs között
két óránként
közlekedő Railjetek ugyan újak, modernek,
és sok jó tulajdonságuk van,
mégis sokkal nagyobb élmény az Advent
expressz kicsit régebbi, kicsit alacsonyabb
komfortfokozatú, de annál jobb
hangulatú kocsijaiban utazni. Aki még nem tette,
javasoljuk, hogy mindenképpen próbálja
ki, milyen az "élmények
útján" utazni.
Tekintsék meg videónkat, és
érezzék át az út
hangulatát!