|
Bemutatkozik az
élményvonatok következő
generációja
Modern kocsikkal,
új szolgáltatásokkal indul a
MÁV Rail Tours
|
|
A
jelenlegi helyzetben a hírek általában
megszorításokról, vonatok ideiglenes
lemondásáról,
szolgáltatás-csökkentésekről,
nehéz helyzetbe kerülő
vasúttársaságokról
és más közlekedési
szolgáltatókról szólnak,
ám ez nincs mindenhol így, a
háttérben számos
fejlesztésen dolgozik a MÁV-csoport
legújabb vállalata, a turisztikai és
nosztalgia tevékenységet továbbvivő
MÁV Rail Tours.
Az új brandhez megújuló
járműpark is tartozik, a Rail Tours összesen 23
használt, de kiváló
állapotban lévő személykocsit
vásárolt a Voralpen Expresst üzemeltető
svájci Südostbahn
vasúttársaságtól. A 6 első
osztályú, 6 bisztró szakaszos 2.
osztályú, valamint 11 tisztán 2.
osztályú kocsi mindegyike
légkondicionált, valamint zárt
rendszerű WC-vel és zöldhurkos
önműködő ajtóval rendelkezik.
Tatabánya után robog a használt
kocsikból álló szerelvény
A Revvivo névre hallgató kocsik a
kétezres évek elején teljes
főjavítást kaptak a Stadlernél,
állapotuk és felszereltségük
alapján szinte hihetetlen, hogy 1958-as
gyártásúak. Számos
összeállításban,
mozdonyvontatással, ingavonatként, és
motorkocsival is közlekedtek a társaság
InterRegio járataiként Boden-tó
mentén. A Voralpen Express vonalán új
motorvonatok váltják őket, ezért
nyílt lehetőség a
megvásárlásukra. A MÁV
Nosztalgia flottájába tartozó
Schlieren kocsik egyre kevésbé felelnek meg a
nyugat-európai közlekedéshez
szükséges elvárásoknak, az
ejtőcsöves WC és az elavult
ajtóvezérlés miatt ezeken a vonalakon
hosszú távon már nem lehetett
számolni velük. Emellett a forró
nyári napokon a klíma is nagyon
hiányzott a 2. osztályú
kocsikból, hűvösebb levegő csak a magasabb
osztályokon volt elérhető.
Ez már a körvasút, közelednek a
kocsik új honállomásuk felé
[Fotó: Solymosi Dániel]
Érdekesség, hogy az 1.
osztályú kocsik dupla
szélességű ablakokkal rendelkeznek,
így még jobb a kilátás
belőlük. Az utastér kifejezetten jó
állapotban van, a szőnyegeken és az
üléshuzatokon sem látszanak az
elhasználódás nyomai, akár
változatlan formában is forgalomba
állíthatók lennének.
Azonban ezt még kisebb-nagyobb munkák előzik meg,
a MÁV Nosztalgiánál már
megszokott jegyárban foglalt ellátás
biztosításához nagyméretű
asztalok kerülnek az utastérbe, az
előtérben pedig büfé
előkészítő részleg kerül
kialakításra a korlátlan
forróital és
ásványvíz fogyasztás
érdekében.
Széles panorámaablakok 1. osztályon
[Fotó: Solymosi Dániel]
A 2. osztályt választók
számára a legnagyobb
újdonságot a klíma jelenti,
ezentúl itt sem kell nélkülözi
a kellemes hőmérsékletet menet közben.
Ezzel együtt a lehúzható ablakoknak
sajnos búcsút inthetünk, ennek
pótlását az
élményvonatokon még
vizsgálja a Vasúttársaság.
Újdonság, hogy az 1. és 2.
osztályok közé
pozícionálva új 2+ osztály
indítását is tervezi a Rail Tours,
amely a megszokott 2. osztályú
üléselrendezést
kínálja, de 1. osztályú
lábtérrel, emellett a jegyár
üdítők és forró italok
formájában minimális
ellátást is fog tartalmazni. Ennek
apropója a bisztró szakaszos kocsik
érkezése, amelyek a többi 2.
osztályú kocsihoz képest
érezhetően tágasabbak, és az
önkiszolgáló bisztróban
lévő két automata is
kínálja a lehetőséget a
szolgáltatáscsomag ilyen jellegű
bővítésére. A Balaton
bárkocsi sikerén felbuzdulva az egyik
bisztró szakaszos kocsit teljes
egészében bár jellegűvé
építik át, ez fogja betölteni
a közösségi kocsi szerepét az
élményvonatokban.
Egy ilyen kocsiból családbarát
jármű kialakítását tervezi
a Rail Tours, ez teljes egészében a kisgyermekkel
utazók számára lesz fenntartva
– méltó
utódjává válva a
MÁV BSRy kocsinak. A kocsi mostani bisztró
felöli vége (ahol a panorámaablak van)
játszószakasznak lesz kialakítva
csúszdával, és mindenféle
érdekes játékkal. Ez a kocsi mindig a
szerelvény egyik végén lesz,
így akaratlanul sem tudnak elcsatangolni a gyermekek a vonat
többi részére. A kisgyermekkel
utazóknak segítve a mosdó
kiegészül egy
pelenkázóasztallal is, a nagyobbak
számára pedig az utastérben
lévő asztalokra különböző
társasjátékok lesznek
felmatricázva. A szolgáltatás
minőségét emelve a későbbiekben
külön utaskísérő fog
szolgálatot teljesíteni a kocsiban, aki
animátorként a kicsik
szórakoztatásáról is
gondoskodik.
A bisztró szakaszos kocsik jellegzetessége az
egyik feljáróajtó helyére
beépített panoráma ablak
A következő néhány hónap a
kocsik honosításához
szükséges műszaki és
szolgáltatásbeli
átalakításokkal fognak telni, a
szabályozás előírja a
tolatásvezető számára
kialakított fellépő és
kapaszkodó meglétét, emellett
biztosítani kell az ajtólap kontrasztos
színezését. Ezzel együtt
természetesen cél a
vasúttársaság arculatához
való igazítás, ami első
körben szolidabb, de ezáltal kedvezőbb
költségekkel
megvalósítható
matricázást fog jelenteni.
Voralpen Express kocsik végeláthatatlan sorban a
Vasúttörténeti Parkban
1. osztályú utastér – itt
majd még nagyobb asztalok várhatók
2+ osztály nagyméretű asztalokkal,
megnövelt lábtérrel
Önkiszolgáló bisztró a 2+
osztály utasai számára
2. osztályú utastér
2020.04.19.
|
|
|
|
|
|
|
|
|