|
Futópróbán
az első felcsúti személykocsi
Szinte rá sem
lehet ismerni a kocsikra
|
|
Figyelem! A cikk április tréfa volt. Valóságalapot is bemutató magyarázat: |
A tervek
szerint idén tavasszal indul a forgalom az újonnan
épített Alcsúti Arborétum - Felcsút
- Puskás Akadémia keskeny nyomközű
vasútvonalon. Ennek a szakasznak elsősorban turisztikai
jelentősége van, azonban a tervek szerint hamarosan
megépülhet a hiányzó szakasz Bicskéig,
sőt, Etyek felé
is fog épülni egy vonal. Így már -
különösen utóbbi vonal esetén - a
mindennapi bejárásra is jól
használható lesz a vasút.
A hivatásforgalom megfelelő minőségű
kiszolgálásához egy fapados,
kályhafűtéses személykocsi ma már nem
megfelelő, új motorvonatok beszerzésére viszont
jelenleg nincs anyagi lehetőség. Éppen ezért a
MÁV-Start a meglévő Ba-w (korábban Bax)
sorozatú kocsik felújítása és
átépítése mellett döntött. A
Vasúttársaságnak egyedül Balatonfenyvesen van
keskeny nyomtávolságú kocsikhoz alkalmas műhelye,
ezért a munkákat itt végezték, a
járműveket annak idején gyártó Debreceni
Járműjavító munkatársainak
közreműködésével.
A kocsi külső festése az új Flirt motorvonatokhoz igazodik.
A fotó Balatonfenyvesen készült a sikeres futópróba után.
Nagyelemes főjavítás keretében a kocsik a kornak
megfelelő utasteret kaptak, a fapados üléseket
párnásra cserélték, a kocsik új
burkolatokat és padlóborítást kaptak,
emellett bekerültek olyan komfortnövelő elemek is, mint a
konnektor (ablakok között 1-1 darab), WIFI és
kocsinként két utastájékoztató
kijelző. Ám ami ennél is fontosabb: az elavult
kályhafűtést korszerű légfűtésre
cserélték, amely az energiát a
vontatójárműről kapja. A Mátravasút
tapasztalatait is felhasználva készült egy 1.-2.
osztályú kocsi is, amelynek magasabb
osztályú részén kényelmesebb
ülések várják az utasokat, illetve
nyáron klímaberendezés gondoskodik a megfelelő
hőmérsékletről.
Eddig három kocsi készült el, melyek a mai napon
futópróbáztak a 39-es számú
Balatonfenyves - Somogyszentpál vonalon. Mivel itt a
pályaállapotok nagyobb sebességű
próbát nem tettek lehetővé, a kocsik egyelőre 25
km/h-ra kaptak engedélyt, de futás- és
féktechnikailag a 60 km/h-s közlekedésre is
alkalmasak. Ha minden a tervek szerint halad, néhány
héten belül közúton
átszállítják őket a felcsúti
vonalra, ahol már megtartható a 60 km/h-s próba
is. Addig Fenyvesen vizsgálja a MÁV-Start csapata a
kocsik működését.
Ha a tesztek során minden jól alakul, a
továbbiakban még egy 1.-2. osztályú (ABu),
négy 2. osztályú (Bu) és egy
poggyászteres 2. osztályú (BDdu) kocsi fog
készülni, emellett a már Felcsútra
szállított zöld színű, közel eredeti
állapotú kocsikkal is lehet utazni nosztalgiavonatokban.
Ha a kocsik beválnak ezen a vonalon, a Balatonfenyves GV-n
közlekedő járműveket is átépíti a
MÁV-Start. A most futópróbázott kocsik
pályaszáma:
Felújított személykocsik |
H-START ABu 55 55 14-50 001-9
H-START Bu 55 55 24-50 001-7
H-START Bu 55 55 24-50 002-5 |
Figyelem! A cikk április tréfa volt. Valóságalapot is bemutató magyarázat: |
2016.04.01.
|
|
|
|
|
|
|
|
|