főoldalvasútvonalak listájakapcsolat felvételevasúti kocsikfejlesztési ötletek, javaslatok
         
Felújított kocsik Felcsútra ...valóban?
Hát igen, ez áprilisi tréfa volt
 
Kételkedve olvasták a felcsúti kocsikról szóló cikkünket? Túl szép, hogy igaz legyen? Vagy egyáltalán hogy is juthat eszébe valakinek ilyen? Itt az este, így most már eláruljuk: a hír áprilisi tréfa volt.

A történet valóságalapja annyi, hogy valóban tavasszal tervezik a felcsúti vonal megnyitását, és tényleg szerepel a tervekben az etyeki hosszabbítás. Korszerűbb járművekről viszont eddig sajnos még szó sem esett, ráadásul jelen állás szerint nem is a MÁV-Start lesz az üzemeltető, hanem a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány - azaz gyakorlatilag egy magánvasút. A járművek viszont mégis a Starttól származnak: egyelőre két 2948-as mozdony, és néhány Ba-w személykocsi lett ide állomásítva. Ezek kisebb felújítást ugyan kaptak, de minőségük gyakorlatilag változatlan - leszámítva egy kocsit, ami információink szerint légkondicionált lesz. A járműparkról a vonal megnyitását követően részletesebben is fogunk írni.

A modern arculattal rendelkező kocsit ábrázoló kép alapja valóban MÁV-Start jármű, ám az közel sem így néz ki, zöld-sárga fényezéssel a balatonfenyvesi gazdasági vasúton közlekedik. Utasterében sem történt semmilyen változtatás, továbbra is fapados, kályhafűtéses.


Ezt próbáltuk valósként bemutatni


Itt a kép eredetije - igen, ez valóban így néz ki, a GYSEV jellegű színterv már nem vicc

A képen szándékosan elrejtettünk egy hibát: meghagytuk a kályha csövét, és ennek kivezetését a tetőn, miközben arról írtunk, hogy légfűtés van - ezt többen észre is vették. Illetve az is gyanús lehetett a cikkben, hogy az eseményről úgy írtunk, hogy a "mai napon" történt, amit nyilván máshogy fogalmaznánk, ha nem csak egy napra szántuk volna az írást. Normális esetben az időpont a dátummal ("április elsején") határoztuk volna meg.

A nap folyamán Fwscebookon megosztott www.menetrendek.hu hivatkozás viszont valós volt, véletlen egybeesés, hogy az országos MÁV-Start - Volán integrált menetrendi kereső éppen ezen a napon indult. Este viszont kikerült még egy manipulált kép Facebook oldalunkra: itt azt állítottuk, hogy egy Bhv-s ingavonat hátul működő mozdonnyal közlekedett, mégpedig a vezérlőkocsival kompatibilis 470-es géppel. Ez természetesen nem volt igaz, az állítólagos átalakító nem létezik, a fotón egy Nagykátáról hazatérő szerelvényvonat látható, amit húzott a Taurus, és a másik irányba ment.


Erről azt írtuk, hogy hátul működő mozdonnyal közlekedett BDt-ből vezérelve...


...pedig valójában a másik irányba ment a vonat

Reméljük, jól szórakoztak, örülünk, ha az áprilisi tréfáinkkal sikerült mosolyt csalnunk az arcukra. Holnaptól ismét a megszokott komolysággal fogunk írni.

2016.04.01.

 
Vonatösszeállítás