főoldalvasútvonalak listájakapcsolat felvételevasúti kocsikfejlesztési ötletek, javaslatok
         
„Ez a MÁV már nem az a MÁV” - ismét ebédelhetünk az IC-n, és lesz új kocsiosztály is
Végre elindult a várva-várt IC+ sorozatgyártás!
 
„Ez a MÁV már nem az a MÁV” - ezzel a mondattal indult a közelmúltban egy sajtóbeszélgetés az állami vasúttársaság vezérigazgatóságán. Úgy tűnik, lassan valóban hihetünk ennek a kijelentésnek, az utóbbi időszakban több örvendetes bejelentés történt. Jön 40 darab emeletes, hatrészes KISS motorvonat, sikeres volt a hazai környezetben egészen újszerű TramTrain motorvonat beszerzés, sorra készülnek a felújított kocsik, és hosszú várakozás után elindult a Start hivatalos Facebook oldala is.

Most egy újabb régóta várt dolog vált valóra: elindult az InterCity Plusz személykocsik sorozatgyártása a Start szolnoki telephelyén. Sőt, nem is akármilyen kocsikról van szó, a Fonódó Blogon megjelent cikk szerint egyből két új típus kifejlesztésébe fogott a vasúttársaság: az egyik egy alapvetően 2. osztályú, de többcélú térrel, és családbarát szakasszal kiegészített kocsi lesz, a másik pedig egy egészen újszerű jármű: lesz benne bisztró szakasz, termes 1. osztály, fülkés 1. osztály, sőt, még fülkés 1+ osztály is.


Prototípus 2. osztályú IC+ személykocsik

A már korábban elkészült CAF étkezőhöz hasonlóan a speciális kocsikat az enciánkék sáv megnyújtása, és az abban elhelyezett piktogram jelzi, így a többcélú teres kocsinál egy nagy bicikli fogja jelezni, hogy hol kell keresni a kerékpárszállításra alkalmas szakaszt. Az ajtó nagyjából két szakasznyival el lett tolva a kocsi belseje felé, a kerékpárszállításra alkalmas rész, és az akadálymentes mosdó így a kocsivég felöli rövidebb részbe került. Az utastérbe lépve három kerekesszékes utas számára kialakított hely következik, majd termes 2. osztályú szakasz jön. A kocsiban helyet kapott még két családbarát fülke is, itt a babakocsiknak is bőven marad hely.


Forrás: Fonódó Blog, rajz: MÁV-START

A másik típus akár a WSPz komfortkocsik utódjának is tekinthető, több évtized kihagyás után újra épül olyan kocsi, amely az 1. osztály fölött álló minőségi szintet képvisel. A két darab négyszemélyes 1+ osztályú fülke egy egészen újszerű szolgáltatást fog jelenteni a MÁV-Startnál, a minőségérzékeny utasok, és üzleti utazók valószínűleg szeretni fogják. A kocsiban helyet kap egy kisebb bisztró szakasz is, azaz végre visszatér az Utasellátó a belföldi IC-ken is. Természetesen egy ekkora konyhában nem lehet olyan kínálatot fenntartani, mint például a Hungária EC teljes értékű étkezőkocsijában, de egyszerűbb ételek és italok elkészítésére tökéletesen alkalmas. Bízunk benne, hogy az árak is a belföldi utasok pénztárcájához igazodnak majd. Szintén ebben a kocsiban lesz még két 1. osztályú fülke, amelyek egyszerre a csendes szakasz bevezetését is jelentik. Ezekben a fülkékben nem lehet majd hangoskodni, és telefonálni, ezáltal nyugodt pihenést tesz majd lehetővé. A kocsi középső részén termes 1. osztályú ülések találhatók.


Az egységes, modern megjelenésű szerelvényeken már három kocsiosztály lesz

A két új típus megjelenése mindenképp örvendetes, számos előremutató, újszerű szolgáltatást sikerült betervezni a MÁV-Start csapatának. Bízunk benne, hogy az összeszerelés minősége is legalább annyira jó lesz, mint a tervek, és ami még nagyon fontos: most már tényleg belátható időn belül forgalomba is állhatnak a kocsik.


Az EuroCity flotta teljes értékű étkezőkocsija, a CAF WRmz

2017.05.22.

 
Vonatösszeállítás