|
A
Budapest – Székesfehérvár szakasz
felújítása nemrég befejeződött, most a
30-as vonal Balaton parti szakasza következik: szeptember 1-től (a
nyári főszezon végétől) elkezdődött a
Siófok
– Balatonszemes szakasz felújítása.
Felújított
állomások Budapest és
Székesfehérvár között - hasonló
lesz a Balatonnál is
Minden felújítás kellemetlenséggel is
jár, ez sajnos most sem lesz másként: jövő
nyár elejéig bizonyos szakaszokon
vonatpótló autóbuszok közlekednek. A
személy, sebes, gyors, illetve InterCity buszok
megállási rendje megegyezik a pótolt
vonatéval, azonban az emelt szintű fedélzeti
szolgáltatás (IC illetve 1. osztály) egyik buszon
sem garantált. A feláras járatoknál a
gyorsvonati pótjegyet vagy az InterCity pót- és
helyjegyet a buszra is meg kell váltani, azonban az IC Buszok
esetén ez nem konkrét ülőhelyre szóló
foglalást jelent, viszont lesz elég ülőhely –
ha mégsem, visszatérítés jár. A
felújítás alatt az alábbi szakaszokon kell
buszra szállni:
• 2014. szeptember 1-től 2014. december 13-ig: Siófok
– Balatonszemes
• 2014. december 14-től 2015. március 1-jéig:
Siófok – Szántód-Kőröshegy
• 2015. március 2-től 2015. június 13-ig:
Lepsény – Szántód-Kőröshegy
Menetrendváltásig,
azaz december 13-ig Siófok és Balatonszemes
között járnak a buszok
Az utazás megtervezésénél érdemes
figyelembe venni, hogy a hosszabb menetidő miatt a Déliből 25
perccel korábban indulnak a vonatok, és ugyanennyivel
később érkeznek ide. A vágányzár
alatt a vonatok többsége nem továbbít 1.
osztályú kocsit.
Vágányzári hirdetmény a MÁV-Start
honlapján:
Részletes vágányzári menetrend (1.
ütem):
Részletes vonatösszeállítások az első
ütemben:
A 30-as vonal a nyári időszakban hazánk második
legforgalmasabb vonala, a legutóbbi nagyobb
korszerűsítés nagyjából 50 éve
történt, ezért mindenképpen
szükség van a fejlesztésre. A
felújítás befejezése után a
jelenlegi 60-80 km/h helyett 100-al haladhatnak majd a vonatok,
ezáltal tovább csökken a menetidő a "magyar tenger"
déli partjára utazóknak. Szabadifürdő
és Zamárdi felső között új
kétvágányú szakaszok épülnek,
ennek nagy előnye, hogy a legforgalmasabb szakaszon csökken a
zavarérzékenység, vagyis a mostanra
általánossá vált késések meg
fognak szűnni (jelenleg az egyvágányú pálya
miatt gyakran kell várni a szembejövő vonatra). A
zajterhelés csökkentése
céljából a kritikus helyeken zajvédő fal
épül, de a kilátás megőrzése
céljából ezt csak ott építik meg,
ahol mindenképp szükséges, a többi
részen (összesen 17 km hosszban) zaj- és
rezgéscsillapító ágyazat lesz
beépítve. Balatonaliga, Szabadisóstó,
Zamárdi felső állomásokon valamint
Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak
alsó és felső megállóhelyeken új
magasperonok épülnek.
Szeptember 1-től a gyorsvonatok nagy része 2.
osztályú Halberstadti kocsikból áll.
Szeptember 1-től
visszavonásig a 844-es és 847-es gyorsvonatok
fedélzetén Budapest és Siófok
között kedvezményesen,
kocsiosztály-különbözeti jegy
váltása nélkül élvezhetik az 1.
osztályú szolgáltatást. Ebben a két
vonatban magyar GOSA ABmz, vagy szlovén ABeelmt kocsi
közlekedik, mindkettő kényelmes, tágas. Itt
érdemes megjegyezni, hogy menetrend szerint ez a két
vonat is csak 2. osztályú kocsikkal közlekedik,
ezért az EC 1. osztály jelenlétét nem
garantálja a MÁV-Start.
2014.08.30.
|
|