|
|
Mire
számíthatunk a
jövő évi menetrendben?
Friss
hírek a 2014/2015
évi menetrendről és
vonatösszeállításokról
|
Ezen
az oldalon a
Magyarországon
közforgalmú
személyszállítást
végző
vasúti társaságok 2014/2015
évi menetrendjével kapcsolatos
híreket,
információkat olvashatnak. Mivel a menetrendek
még nem véglegesek,
ezért előfordulhat, hogy az itt leírtak
mégsem valósulnak meg. Újabb
információ esetén
frissítjük az oldalt, az új
információk mindig a régi
bejegyzések fölött fognak megjelenni. |
2014.12.07
- MÁV-Nosztalgia járatok
A
MÁV-Nosztalgia jövő évi menetrendje (a Golden Eagle
Danube expresszek kivételével) még csak
júniusig van feltöltve, ebben az időszakban az
alábbi járatokra lehet számítani:
•
Idén közlekedett először Budapest és
Teherán között a Golden Eagle Danube expressz. A
járat nagy sikert aratott, ezért a következő
menetrendi évben több ilyen vonat fog közlekedni. A
luxus háló és étkezőkocsikból
álló expresszvonatok Budapestről 2015. március
31-én, szeptember 4-én, október 6-án
és november 16-án, visszafelé április
13-án, szeptember 17-én, október 29-én
és november 29-én indulnak. A vonatra egy útra 3,5
millió forinttól kaphatók jegyek, a
legdrágább egy személyes 1+ osztályú
fülkékben pedig 9,8 millió forintért lehet
utazni.
1+ osztályú hálófülke a Golden Eagle Danube expresszen
• A
2014/2015-ös menetrendi év elején december
20-án közlekedik egy pár Advent expressz Budapest
és Bécs között, erről az
utazásról itt olvashatnak részletesebben:
• A szintén népszerű Gyertyafény expresszvonatokkal 2015. február 14-én és 19-én
lehet majd utazni. Ezek a járatok luxus minőségű
étkezőkocsikból állnak, ahol kellemes
körülmények között, de megfizethető
árakon lehet vacsorázni.
•
Élményvonatos utazásokból jövőre sem
lesz hiány, 2015. március 21-én Pivo névvel
indul expresszvonat Brünnbe, erre a járatra 1.
osztályra 19990, 2. osztályra 11990 forintért
válthatók menettérti jegyek. 2015. április
25-én az ausztriai Puchbergbe, a Bécsi Alpok
legkedveltebb kirándulóhelyére utazhatnak a
Tavaszi Schneeberg expressz fedélzetén. Oda-vissza 1.
osztályon 16490, 2. osztályon 7990 forintért lehet
utazni. 2015. május 9-én Mürzzuschlagba indul a
Tavaszi Zauberg expressz, menettérti jegyek 16490 / 7990
forintért válthatók. 2015. június
20-án Wachauba repíti utasait a
Szentivánéji Álom expressz, erre a járatra
1. osztályra 19990 forintért,
2. osztályra 11990 forintért válthatók
jegyek. Néhány nappal később, június
27-én Eszékre utazhatnak az Eszék expressz
fedélzetén 16490 / 7990 forintért.
1. osztályú kocsi a MÁV-Nosztalgia expresszein
• A
gőzmozdonyos utazások kedvelői 2015. április 6-án
Gödöllőre utazhatnak a Sissi névvel közlekedő
nosztalgia gyorsvonattal. A járatra 1. és 2.
osztályra 6990 forintért, 3. osztályra 4990
forintért válthatók menettérti jegyek. A
Bakonyvasút napján, április 18-án Budapest
és Zirc között utazhatnak gőzvontatású
járattal, a vonatra a 10990 forintért
válthatók oda-vissza útra érvényes
jegyek. Május 16-án a Dunakanyar csodálható
meg gőzvontatású nosztalgia gyorsvonat
fedélzetéről, Szobig oda-vissza 6990 / 4990
forintért.
Nosztalgia gyorsvonat Zircre
• 2015.
április 25-én a 80 éves Árpád
motorvonattal lehet Szabadkára utazni, a járatra 1.
osztályra 9990 forintért válthatók
menettérti jegyek.
2014.12.05
- Kapható a
menetrendkönyv
December
5-től kapható a 2014/2015 évi
menetrendkönyv a nagyobb állomások
pénztáraiban és
ügyfélszolgálati irodáiban. A
könyv elején idén öt
kép kapott helyet, a legnagyobb az egyik új
kék-sárga Flirt motorvonatot
ábrázolja, ezekből december 14-től
újabb példányok állnak
forgalomba. Egy másik képen egy
öltönyös üzletember ül egy
fülkés 1. osztályú kocsiban,
mostantól az 1. osztály minden esetben
kiszámítható, jó
minőségű szolgáltatást fog jelenteni.
A következő fotón egy család
látható a Keleti pályaudvar
utastájékoztató kijelzője
előtt. Ezek a rendszerek
menetrendváltástól a
viszonylatszámokat is ismerik majd, így
egyszerűbbé válik majd az utasok
tájékoztatása.
Látható egy kép egy
kerékpáros utasról, erre a
területre is kiemelt figyelmet fordít a
MÁV-Start - különösen
nyáron. Végül bekerült egy
kép egy Desiro motorvonat utasteréről is, a
korszerű motorvonat aránya Budapest
elővárosában 62 százalék
fölé nő.
[Fotó: Zsoldos Ákos]
Érdemes egy pillantást vetni a könyv
utolsó lapjain lévő
térképekre is, ezek megújult
formában szerepelnek itt. Az új
formátumú belföldi és
nemzetközi térképek mellett
bekerült a Balaton körüli
vasútvonalakat, és a budapesti
elővárosi (S-Bahn) hálózatot
bemutató térkép is.
A MÁV Gyermekvasút (7-es vonal), a GYSEV
Széchenyi Múzeumvasút (8a vonal)
és az Állami Erdei Vasutak (305-335)
menetrendje csak a könyvben található meg,
itt az alábbi változások lesznek:
7 |
|
Széchenyihegy
- Hűvösvölgy (MÁV) |
|
•
A vonalon változik a vonatok száma, a
korábbi 31xxx helyett 30xxx számmal kell őket
keresni a menetrendben. A nosztalgiavonatok egy
részénél most is ott van az IC
pótjegyre utaló szaggatott vonal, azonban az
időadatok nem félkövérek, pedig a
feláras vonatokat ezzel kellene jelölni. A
gyakorlatban egyébként továbbra is
csak a gőzvontatással közlekedő
járatokra kell pótjegyet váltani, a
gyorsvonatként közlekedő nosztalgia motorvonat
felár nélkül igénybe vehető.
8a |
|
Kastély
(Nagycenk) - Fertőboz (GYSEV) |
|
•
Néhány perccel módosul a
személyvonatok nagy részének a
menetrendje, az M3-as vonat ezentúl megáll
Nádtelep megállóhelyen is. A
délutáni órákban
kissé csökken a kínálat, az
M18-as és M19-es számú vonatok
megszűnnek. Idén az alábbi napokon
továbbítja gőzmozdony a
személyvonatokat: 2015. április 5, 6,
május 1, 24, 25, június 20, 21, július
18, 19, augusztus 20, 21, szeptember 19, 20. A
gőzvontatású járatokon
poggyászkocsi is közlekedik.
305 |
|
Lenti
- Kistolmács (Csömödéri
ÁEV) |
|
•
Menetrendváltástól nem
közlekedik a Csömödérről
13:40-kor induló 12314-es személyvonat.
307 |
|
Szenta
- Kaszó (Kaszói ÁEV) |
|
•
A 11304-es és 11306-os vonatok 30 perccel később
indulnak Baláta állomásról.
310 |
|
Pörböly
- Bárányfok (Gemenci ÁEV) |
|
•
A 2014/2015-ös menetrendi évben a
személyvonatok Bárányfok helyett csak
Keselyűs állomásig közlekednek.
Pörböly és Lassi között
viszont bővül a kínálat, itt
tavasztól őszig hétvégén
egy új vonatpár indul. Napi 4
vonatpárnál a jegy ára
továbbra is az időjárástól
függ, ugyanis jó időben ezek a járatok
gőzvontatással közlekednek, ilyenkor
pótjegy váltása mellett vehetők
igénybe.
318 |
|
Nagyirtás
- Nagybörzsöny (NEKN) |
|
•
A menetrend nem változik, de két
pár vonat háromjegyű
vonatszámot kap, viszont továbbra is
személyvonatként közlekednek. 7301
→ 301, 7303 → 303, 7304 → 304, 7306
→ 306.
321 |
|
Felsőtárkány
- Stimeczház (Felsőtárkányi
ÁEV) |
|
•
Ezen a vonalon korábban csak
hétvégén közlekedtek a
vonatok, az új menetrendben június 4-től
augusztus 31-ig mindhárom vonatpár jár
pénteken is.
323 |
|
Szalajka-Fatelep
- Szalajka-Fátyolvízesés
(SZÁEV) |
|
•
Szokatlan megoldás, hogy ezentúl páros
irányban (azaz
Szalajka-Fátyolvízesés
felé) nem állnak meg a vonatok
Szalajka-Halastó megállóhelyen.
Visszafelé továbbra is marad a
megállás - feltételes módon.
325 |
|
Gyöngyös
- Mátrafüred (ÁEV
Mátravasút) |
|
•
A menetrendkönyven - hibásan - nem lett
feltüntetve, hogy melyik vonatok
továbbítanak 1. osztályú
kocsit. A Mátravasút
tájékoztatása alapján
ezeken a járatokon érhető el a
minőségi szolgáltatás: 5300, 5301,
5304, 5305, 5308, 5309. Itt érdemes megjegyezni, hogy -
bár a 2013/2014-es menetrendi évben viszonylag
nagy járatritkítás volt - a
Mátravasút lehetőségeihez
mérten törekszik az utasok lehető legjobb
minőségű szolgáltatására,
Magyarországon ez az egyetlen keskeny
nyomtávolságú vonal, ahol a fapados
járművek mellett párnás
ülésekkel rendelkező 1.
osztályú kocsi közlekedik. (A
MÁV Gyermekvasúton is jár 1.
osztályú szakasszal rendelkező motorvonat, de itt
2. osztályú árakon lehet utazni).
332 |
|
Pálháza
- Rostalló (Pálházi ÁEV) |
|
•
Menetrendváltástól bevezetik a vonalon
a feltételes megállási rendet, Kishuta
és Kemencepatak megállóhelyeken csak
akkor állnak meg a vonatok, ha van
felszálló utas, vagy jelezték a
leszállási szándékot. Az
időadatok kis mértékben változnak,
illetve Rostalló felé szeptember 1-től a 1360-as
és 1352-es vonatok 15 percet várakoznak
Pálháza-Ipartelepen.
333 |
|
Debrecen-Fatelep
- Hármashegyalja (Zsuzsi EV) |
|
•
A 14104/14105-ös számú
gyorsvonatpár nem áll meg
Erdészlaknál, a járat a teljes
útvonalon megállás
nélkül közlekedik.
2014.11.24
- Összefoglaló,
belföldi
vonatösszeállítások
Néhány
napja véglegessé vált a jövő
évi
menetrend, ez már el is érhető a
MÁV-Start
honlapjáról. Mostani
írásunkban
összefoglaljuk újra a legfontosabb
változásokat, hogy egyértelmű legyen,
hogy a
korábban bemutatott tervezek közül
végül
mi valósult meg. Már
nagyjából
körvonalazódott, hogy mire lehet
számítani a
belföldi vonatok
összeállításával
kapcsolatban, de természetesen itt még
előfordulhat
változás.
Viszonylatszámozás
Budapest elővárosában
A Déli pályaudvart érintő vonalakon
szerzett
pozitív tapasztalatok alapján kiterjeszti a
MÁV-Start a viszonylatszámozást az
összes
Budapest elővárosában közlekedő
személyvonatra. A
legfeljebb négy karakterből
álló szám utal a
megállási rendre
(S: személyvonat, G: gyorsított
személyvonat, Z:
zónázó személyvonat),
valamint a vonalra
is. Erről részletesebben itt olvashatnak:
Félórás
ütem Kelenföld és
Kőbánya-Kispest
között
A 2013 decemberében indult G43-as vonatok mellett
új
S36-os viszonylat közlekedik majd Kelenföld
és
Kőbánya-Kispest között, így
félórára csökken a
követési idő.
Az S36-os vonatokkal Érd alsón át
Tárnokra
lehet utazni, ezek a jelenlegi S30-as járatok
szerepét
veszik át. A vonatok a Kelenföld és
KÖKI
közötti utat mindössze negyed óra
alatt teszik
meg, tehát az autónál vagy
taxinál is
gyorsabbak. Az S36-os és G43-as vonatok
vörös Flirt
motorvonatokkal lesznek kiállítva. A classic
Bhv-s
ingavonatok ezzel teljesen eltűnnek a vonalról, az
összes
személyvonat Flirt lesz.
Korszerű Flirt
motorvonatokkal
kiállított S40-es vonatok
Dombóvárig
Menetrendváltástól a pécsi
sebesvonatok
helyett S40-es jelzéssel Budapest - Pusztaszabolcs -
Dombóvár személyvonatok
közlekednek majd,
ezek Flirt motorvonatokkal lesznek kiállítva. A
járatok Budapest és Pusztaszabolcs
között egyes
esetekben S42-es (dunaújvárosi) vonatokkal
egyesítve közlekednek.
Újabb
kék Flirtek
állnak forgalomba
December közepén újabb 6
kék Flirt
motorvonat áll forgalomba, ezek közül
munkanapokon 8,
hétvégén 6 egység a Z30-as
és S40-es
viszonylaton fog
dolgozni, a többit az S70-es, S71-es és G71-es
vonatokban
lehet majd látni.
Csökken a
bajai expresszvonatok
menetideje
Jelentősen be lesznek gyorsítva a bajai expresszek, a
járatok menetideje nagyjából
fél
órával csökken, a mai 3:15
körüli menetidő
2 óra 44-47 percre csökken. A vonatok a teljes
útvonalon helybiztosítással
közlekednek majd,
a 46-os vonalon csak Szekszárdon és
Bátaszéken állnak majd meg,
így a
személyvonat pótló szerep
végre megszűnik.
Az expresszek továbbra is Desiro motorvonatokkal lesznek
kiállítva, tehát az 1. és
2. osztály
mellett a
kerékpárszállítási
lehetőség is biztosított.
Hosszú
Lépés
és Hétmérföldes sebesvonatok
A Budapest és Sátoraljaújhely
között
tanítási időszakban pénteken, illetve
visszafelé vasárnap közlekedő sebesvonat
új
neve Hosszú Lépés, menetideje a
jelenlegihez
képest fél órával
csökken. A
vasárnaponként közlekedő Zajta -
Budapest sebesvonat menetrendváltástól
gyorsvonatként, Hétmérföldes
névvel,
20 perccel rövidebb menetidővel közlekedik. A
szerelvény négy B 20-35 és
két By 20-17
kocsiból fog állni.
Bővülő 1.
osztályú szolgáltatás
Lőkösháza felé
Korábban az InterCity vonatok nagy része csak 2.
osztályú kocsikkal közlekedett, ez most
a tervek szerint változni fog. A 120-as vonalon a
belföldi hibridvonatok IC része december
közepétől egy Avmz vagy Amxz
típusú 1. osztályú kocsi
lesz, ahol kedvezményesen, 2. osztályú
árakon lehet majd utazni. Az Erdély
felé továbbközlekedő InterCity
járatokban továbbra is lesz 1. és 2.
osztály egyaránt, itt a megszokott
árakon lehet majd
utazni. Itt érdemes megjegyezni, hogy a 2.
osztályú árakkal közlekedő
vonatokon nem garantálja a MÁV-Start a magasabb
osztályú kocsit, esetenként 2.
osztályú jármű is előfordulhat.
Minőségi szolgáltatás kedvező
áron
Több
InterCity vonat Szegedre
Idén is bővül a szegedi InterCity vonatok
üzemideje,
menetrendváltástól már napi
16 pár
IC vonat közlekedik ezen a vonalon. Az InterCity
részen
továbbra is maradnak a komfort vagy 1.
osztályú,
illetve a 2. osztályú kocsik, de a gyorsvonati
részről a tervek szerint az Ao-k gyakorlatilag eltűnnek.
Ebből a
típusból összesen négy
kocsival
számolnak Szegeden, kettő a Campus expresszben fog
járni, kettő pedig hétvégi
erősítésként (tehát
már nem naponta)
a hibridek gyorsvonati részén.
Új
átlós
EuroCity vonatok Bécsbe
Új EuroCity vonatok indulnak Debrecenből és
Belgrádból Bécsbe, előbbi
Hortobágy
névvel és lengyel szerelvénnyel,
utóbbi
Avala névvel, magyar kocsikkal (CAF Apmz, DWA WRbumz, CAF
Bmz
és Bpmz, illetve DWA Bpmz) fog közlekedni.
Két
órás
ütem Prágába,
újabb vonat
Berlinbe és Hamburgba
Menetrendváltástól két
óránként közlekedik EuroCity
vonat Prágába, sőt, az új (cseh
szerelvényből
álló) Porta Bohemica EC egészen
Hamburgig elmegy.
Ha már szóba került a vonal, itt
érdemes
megemlíteni, hogy Berlinbe a MÁV-Start Bcmz
kocsija
helyett WSBA Bcmh fog közlekedni.
Csökkenő
menetidő Zürichbe
A Kálmán Imre és a Wiener Walzer
EuroNight
Salzburgig egyesítve közlekedik majd, menetideje
Zürichbe közel egy órával
csökken,
valamint a jelenlegi egy helyett két 2.
osztályú
fekvőhelyes kocsi is lesz benne.
EuroCity vonat
Ljubljanába
A Citadella IC menetrendváltástól
EuroCity
vonatként közlekedik, sőt, Maribor helyett
egészen
Ljubljanáig lehet majd utazni vele. A nemzetközi
rész egy szlovén ABeelmt, egy magyar WRmz, egy
magyar
Bpmz, illetve egy szlovén ABl és egy Bl
kocsiból
fog állni. Érdekesség, hogy az ABl
kocsi
kedvezményesen, 2. osztályra
érvényes
jeggyel is igénybe vehető (ez az ABeelmt kocsira nem
vonatkozik).
Egy
éjszaka alatt modern
hálókocsival Moszkvába
A Tisza InterCity vonat megszűnését sajnos nem
lehetett
elkerülni, viszont helyette a Csárdás
EuroCity
továbbít egy hálókocsit
Moszkvába. A
vonatban az orosz vasút legmodernebb WLABmz kocsija fog
közlekedni, sőt, ez még nem minden, az
út a mostani
kettő helyett csak egy éjszakát fog
igénybe venni.
Sok vonalon csökken a menetidő
Bővülő
kishatárforgalom
Szeged és Horgos állomások
között
hétköznap reggel és vasárnap
délután egy-egy új vonatpár
közlekedik, Horgoson magyarkanizsai csatlakozás
biztosított. Újraindul a
kishatárforgalom
Villány és Pélmonostor
között is, ezen a
szakaszon napi két pár vonat fog
közlekedni
pécsi illetve eszéki csatlakozással.
Kevesebb
minőségi
szolgáltatás az alap
távolsági forgalomban
A sebes és gyorsvonatok jelentős
részén megszűnik
a minőségi szolgáltatás, ezek a
járatok
menetrendváltástól csak 2.
osztályú
kocsikkal közlekednek. A változtatás
okairól
és eredményeiről a közeljövőben
részletesebben is fogunk írni.
Az viszont mindenképp előny, hogy az 1. osztály
ezentúl fix, kiszámítható
minőséget fog nyújtani. A
menetrendváltástól 1.
osztályként közlekedő
járművek 100%-a légkondicionált,
szinte
mindegyikben van függöny (vagy napellenző), valamint
a nagyobb részük padlószőnyeggel
és konnektorral is rendelkezik. A konnektorok mellett a WIFI
egységek beépítése is
zajlik, egyre több járműben válik
elérhetővé a díjmentes
vezeték nélküli internet.
Abban az esetben, ha egy személy, sebes, vagy gyorsvonat
menetrend szerint csak 2. osztályú kocsit
továbbít, de a szerelvényben
mégis van 1. osztályú
jármű, akkor a
kocsiosztály-különbözet a
MÁV-Start ajándéka, ilyenkor 2.
osztályú jeggyel is be lehet ülni a
magasabb komfortfokozatú kocsiba.
2014.11.14
- Végleges
a menetrend
Végleges
a
menetrend, elérhető a MÁV-Start
honlapján
és az Elvira keresőben is. A könyv
formátumú
menetrend előreláthatólag november
végétől
kapható, valamint az elektronikus
jegyvásárlás is
nagyjából ekkor
indul a következő menetrendi időszakran.
•
Menetrend
letöltése PDF formátumban:
•
Menetrend
az Elvira rendszerben:
2014.11.12
- Marad
a közvetlen moszkvai vonat?
Változás
a nemzetközi forgalomban, hogy az Orosz Vasút nem
kívánja megtartani a Budapest - Moszkva
járatot a
jelenlegi formájában, ezért
menetrendváltástól megszűnik a Tisza
InterCity. A
járat pótlására a Latorca
InterCity meg
lett hosszabbítva Kijevig, itt az ukrán
hálókocsi naponta közlekedik. Emellett
szerdán, pénteken és
vasárnap, illetve
visszafelé kedden,
csütörtökön és
szombaton Lembergbe is megy egy hálókocsi.
Eddig úgy tűnt, hogy a moszkvai közvetlen
összeköttetés megszűnik, azonban a
legfrissebb
tervekben szerepel egy Budapest - Moszkva viszonylatú
hálókocsi, amely Breclav felé, az EC
272/273-as
Csárdás EuroCity vonattal egyesítve
közlekedik. A kocsi heti egy alkalommal jár majd,
csütörtök délelőtt
érkezik Budapestre,
és aznap este indul vissza. Az még egyelőre
kérdéses, hogy a gyorsvonati WLABm, vagy az
EuroCity
minőségű WLABmee fog-e hozzánk bejárni
-
reméljük utóbbi.
A legfrissebb tervek szerint marad a közvetlen moszkvai
járat,
de változik az útirány, és
csak heti
egyszer jár majd az orosz háló
2014.11.07
- Viszonylatszámozás
Budapest elővárosában
Újabb
lépés a budapesti S-Bahn felé:
menetrendváltástól
viszonylatszámot kap az
összes budapesti elővárosi forgalomban
közlekedő
személyvonat. A szám a járat
jellegére
(mindenütt megálló /
gyorsított /
zónázó személy)
és a vonalra is
utal, így egyszerűbbé válik az
utastájékoztatás. Az új
számokról részletesebben a
képre kattintva
olvashatnak:
2014.10.31
- Nagyjából
végleges a menetrend
A
jövő évi menetrend
készültsége 95%
körül van, nemsokára megy a
nyomdába.
Természetesen - mivel még mindig csak tervezetről
van
szó - lehetnek ezután is
módosítások, de túl nagy
változtatás már nem
várható. A
végleges menetrend néhány
héten belül
felkerül a MÁV-Start honlapjára,
valamint
megkezdődik a könyvek
árusítása is.
Nézzük végig milyen
módosítások,
finomítások
történtek korábbi
írásaink
megjelenése óta:
•
Már az előző
menetrendváltásnál is
terveztek módosításokat a
kocsiosztályokkal
kapcsolatban, de ez végül ekkor nem
valósult meg.
Év közben - logikus módon - a szegedi
hibrid vonatok
gyorsvonati részén megszűnt az 1.
osztály, mivel
az IC rész miatt itt erre minimális
igény volt. Ez
után a békéscsabai vonal
következett, itt
véleményünk szerint a gyorsvonati 1.
osztály
ritkítása nem feltétlenül
érte meg
(olyan vonatokból is kikerült, ahol nincs IC
rész),
viszont a minőségi kocsiban elérhető
állomások köre nem csökkent.
Most viszont
úgy tűnik,
menetrendváltástól komolyabb
ritkítás lesz, a tervezet személy,
sebes és
gyorsvonatokon egyáltalán nem számol
emelt
komfortfokozatú járművekkel. Mivel még
nem
végleges a menetrend, ezért egyelőre ezzel nem
szeretnénk részletesebben foglalkozni, de
hamarosan
elemzést írunk a változás
előnyeiről és hátrányairól.
A sebes és gyorsvonati 1. osztályú
szolgáltatás jelentős
csökkentésével
ugyan sok állomás
csak alacsonyabb komfortfokozatú kocsiban érhető
el
ezentúl, viszont megvan az az előny,
hogy az 1. osztály minden esetben
kiszámítható, jó
minőségű
szolgáltatást jelent majd.
•
Az
1-es vonalon pozitív változás, hogy az
Arrabona
InterCity vonat Győr helyett egészen Hegyeshalomig
közlekedik majd, Győr és Hegyeshalom
között az
EuroCity járatokhoz hasonlóan csak
Mosonmagyaróvár állomáson
áll majd
meg.
•
A 30a
vonalon - ahogy már korábban is
említettük -
előrelépés, hogy a G43-as vonatok mellett
új
S33-as viszonylat indul, így a Kőbánya-Kispest -
Kelenföld szakaszon felére csökken a
követési idő. Az S33-as
indulásával
néhány kora reggeli és késő
esti
járatot leszámítva az S30 megszűnik,
azaz
Albertfalva, Budafok, Kastélypark és
Tétényliget a Déliből csak
átszállással érhető majd
el. A Déli
pályaudvar és Kelenföld
állomás
között 5-10 percenként van vonat,
tehát a
Délibe utazóknak ez csak
néhány perces
menetidő növekedést eredményez, a
KÖKI -
Kelenföld szakaszon utazóknak viszont jelentős
javulást hoz a duplájára
sűrített
kínálat. Ezen a szakaszon a vonat nem csak a BKK
járatainál, de az autónál
is gyorsabb, ezt
jól mutatja, hogy a G43-as viszonylat a 2013 decemberi
indulása óta egyre jobban ki van
használva
Budapesten belül is.
Az S33 - G43 félórás ütem
biztosítása érdekében a
tárnoki
vonatok időadatai változnak, az S30-as vonatok most minden
óra 52 perckor indulnak Kelenföldről
Tárnok
felé, menetrendváltástól az
S33-as
járatok innen minden óra 20-kor fognak indulni. A
Z30-as
vonatok menetrendje nem változik, amiből az
következik,
hogy a klasszikus zónázó rendszertől
eltérően Tárnokon nem lesz pár perces
várakozással csatlakozás
Székesfehérvár felé.
A G43-as viszonylat mellett az S33 is Kőbánya-Kispestről
indul
•
A 40-es
vonalon a korábban leírtaknak megfelelően a
mostani
sebesvonatok helyett kétféle
személyvonat
közlekedik majd, az egyik Budapest és
Dombóvár között
(Pusztaszabolcsig az S40-es
és S42-es járatokkal egyesítve), a
másik
pedig Dombóvár és Pécs
között.
Dombóváron csatlakozás
biztosított az IC
vonatokhoz, tehát a Dombóvár
és Pécs
közötti kisebb településre
utazóknak a
mostani sebesvonatokhoz képest jóval kevesebb
időt kell
az utazással tölteni. A menetidő
csökkenés
mellett előny az IC járatok jobb minősége is, ez
összességében az
átszállás
ellenére is jobb szolgáltatást jelent,
mint most.
•
A
45-ös vonalon bővül a kínálat,
a mostani 2
vonat helyett munkanapokon 4, hétvégén
3
pár közlekedik. A vonatok
menetrendváltástól nem
állnak meg
Belsőbárándon és
Aba-Sárkeresztúron,
ezért a menetidő 2 perccel csökken.
•
A 46-os
vonalon is javulás lesz, a legfőbb
változás, hogy
a Gemenc és Sugovica expresszek begyorsulnak, a vonalon csak
Szekszárd és Bátaszék
állomásokon fognak megállni,
így 10 perccel
csökken a menetidő Bajára, valamint a biztos
ülőhely
miatt sem kell aggódni (jelenleg
Sárbogárd
és Baja között helyjegy
nélkül is
igénybe vehetők az expresszek). Emellett több
új
személyvonat is indul, tehát a helyközi
forgalomban
is javulás lesz.
Gemenc expressz - decembertől rövidebb menetidővel
•
A 80-as
vonalon a hétvégi mentesítő
sátoraljaújhelyi sebesvonat menetideje
fél
órával csökken és nevet is
kap: a
Hosszú Lépés sebes menetrend szerint
csak
Mezőkövesd, Miskolc-Tiszai, Szerencs,
Bodrogkeresztúr,
Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak
állomásokon áll meg.
•
A 100-as
vonalon egyelőre kétséges a Tisza InterCity vonat
sorsa,
a tervezetben még számolnak vele a teljes
útvonalon, de korábbi hírek szerint az
Orosz
Vasút meg akarja szüntetni a Budapest - Moszkva
kocsikat,
erről viszont tudomásunk szerint még nincs
végleges döntés. Az viszont
mindenképp
jó hír a belföldi utasoknak, hogy
menetrendváltástól ez a
járat is
továbbít 1. osztályú kocsit.
•
A
vasárnap Zajta és Budapest
között
közlekedő járat
menetrendváltástól
gyorsvonat lesz, kap nevet, és menetideje is
csökken: a Hétmérföldes
gyors Debrecen
és Budapest között csak Ferihegyen,
Kőbánya-Kispesten és Zuglóban
áll meg,
ezért 21:02 helyett már 20:42-kor Budapesten lesz.
A Hétmérföldes gyorsvonat a mostani
sebesnél
hamarabb ér Budapestre -
- a maplementét már érkezés
után
lehet majd látni
•
A 120-as
vonalon a távolsági forgalomban
javulás, hogy
minden InterCity vonatban (tehát a hibridekben is) lesz 1.
osztályú kocsi.
•
A
szófiai vonat mégsem a Vitosa
hegységről
kapja nevét, a járatot Serdika
gyorsvonatként kell
keresni a menetrendben. Az elnevezés a város
régi
nevére utal, a trák Serdi törzs
után
Szófia első neve Serdica volt.
•
A szegedi
vonalon az előző menetrendváltástól
egy-egy
órával bővült az IC vonatok
üzemideje, ekkor
indult el a Bugac InterCity. Idén újabb
bővítés várható, a
Budapestről 20:53-kor
induló gyorsvonatot a Pusztaszer IC váltja.
Visszafelé is hasonló
változás
várható, a Szegedről 20:45-kor induló
járat
is IC lesz. Sajnos a vonatnevek itt kicsit megkavarodtak, nem az
új vonat lesz a Pusztaszer, hanem a 17:45-ös.
Ezért
a nevek délután 16:45-től ebben a sorrendben
követik
majd egymást: Bugac, Pusztaszer, Hírös,
Tiszavirág, Kárász.
•
A 150-es
vonalon új zónázó
személyvonat indul
12:05-kor Budapestről Kelebiára, eddig ez az ütem
kimaradt.
Visszafelé is feltöltök a lyukat, ebben az
irányban Kiskunhalasról indul a
zónázó személy, de az Avala
EC-vel
közvetlen kocsi érkezik
Kelebiáról. A Beograd
és az újonnan induló Ivo Andric
gyorsvonat
menetrendváltástól 1.
osztályú
kocsit is fog továbbítani.
2014.10.18
- Nemzetközi
vonatok
összeállítása
Nézzük
végig a nemzetközi járatokat
vonalanként:
1 |
|
Budapest
- Győr - Hegyeshalom
[- Bécs] |
|
•
Mint
ahogy arról már korábban
beszámoltunk, a
müncheni és zürichi EN az
útvonal egy
részén egyesítve közlekedik
majd
Kálmán Imre névvel. Páros
irányban a
vonat elején lesznek a müncheni,
végén a
zürichi kocsik, de úgy, hogy a
hálók
kerülnek a vonat két végére,
utána a
fekvőhelyesek (Zürichbe két darab!), majd
középen az ülőhelyes kocsik.
Zürichbe két Utasellátó
fekvőhelyes kocsi is
megy majd
• A
Budapest és Bécs között
közlekedő
Lehár EuroCity vonat MÁV-Start
kocsikból fog
állni, 1. osztályon egy Avmz kocsi
közlekedik majd,
2. osztályon pedig Bmz és Bpmz kocsik
közül
lehet választani. A vonatban
Utasellátó
étkező-bisztrókocsi (WRbumz) is
közlekedik, valamint
nyáron egy Dms poggyászkocsit is besoroznak. A
Railjet
szerelvények forgalomba állása
óta sokan
hiányolják a fülkés kocsikat
a
vonalról, most ez a szolgáltatás is
újra
elérhetővé válik.
•
Megvan az
új Debrecen - Bécs járat neve is: ez a
vonat
Hortobágy EuroCity-ként fog közlekedni.
A vonatban
lengyel (PKP) kocsik lesznek, ennek oka, hogy, hogy egy
Lengyelországból Bécsbe
közlekedő EC
szerelvénye egész nap kihasználatlanul
állna az osztrák fővárosban, az pedig
egyértelmű, hogy álló vonat nem termel
bevételt. Ezt kihasználva
megállapodott a
MÁV-Start és a PKP a kocsik
használatáról, így a
Hortobágy EC
egy-egy lengyel Amnouz, WRmnouz, Bmnouz, Bbmnouz és Bmnopuz
kocsiból fog állni. A szerelvényben
nyáron
egy magyar Ds poggyászkocsi is közlekedik.
PKP Bmnouz kocsi utastere
•
A
másik átlós EC, azaz a
Belgrád és
Bécs között közlekedő Avala
magyar
kocsikból fog állni, fülkés
1.
osztályú, illetve fülkés
és termes 2.
osztályú kocsik közül lehet
majd
választani. A vonatban WRbumz típusú
Utasellátó
étkező-bisztrókocsi, valamint
nyáron Dms poggyászkocsi is közlekedik.
A
nyári időszakban így az Avala,
Csárdás
és Hortobágy EC fedélzetén
is
lehetőség lesz
kerékpárszállításra.
•
A
Rába InterCity
összeállításában
kis változás, hogy WRmz helyett WRbumz
étkezőkocsi
közlekedik majd, illetve páros irányban
a soproni
közvetlen 1. osztályú kocsi termes Apmz
helyett
fülkés Amz lesz.
• Az
Advent EC
és a Sziget gyorsvonat változatlan
összeállítással
közlekedik jövőre
is.
20 |
|
Budapest
- Székesfehérvár - Szombathely |
|
•
A vonalon
örömteli változás, hogy a
Citadella Maribor
helyett egészen Ljubljanáig közlekedik
majd,
immár IC helyett EuroCity vonatként. A vonat
páros
irányban vasárnap zalaegerszegi
közvetlen kocsikat
is továbbít, itt 2. osztályon egy Bvmz
és
egy Bpmz lesz, valamint közlekedik a vonatban egy WSPz
komfortkocsi is, amit a tervek szerint kedvezményesen, 1.
osztályú árakon lehet majd
igénybe venni. A
ljubljanai vonatrészben lesz egy magyar Bpmz és
egy WRmz
kocsi, valamint a Szlovén vasút
részéről
egy ABeelmt, egy ABlm és egy Blm.
Érdekesség, hogy
az ABlm kocsi 1. osztályára
kedvezményes, 2.
osztályú árú jegyeket is
lehet majd kapni.
•
A csak
nyáron közlekedő Budapest - Koper
viszonylatú Istria
IC szerelvénye a viszonylag alacsony
kihasználtság
miatt módosul, a mostani komfort, 1. és 2.
osztályú kocsik helyett az ülőhelyes
részen
csak egy 2. osztály (Bvmz) fog közlekedni. A tervek
szerint
a hálókocsi EN minőségű WLABmz lesz,
ennek
megvalósulása viszont a rendelkezésre
álló kocsik darabszámának
ismeretében egyelőre kétséges. Az
viszont
mindenképp előrelépés, hogy a vonat
egy Ds
sorozatú poggyászkocsit is fog
továbbítani.
A Citadella IC
útvonala
meghosszabbodik december közepétől
30 |
|
Budapest
- Székesfehérvár -
Gyékényes |
|
•
Az Adria
gyorsvonat Splitbe közlekedő kocsicsoportjának
összeállítása nem
változik, viszont
újdonság, hogy a vonat Fiumébe is
továbbít közvetlen kocsikat,
így újabb
népszerű tengerparti város érhező majd
el a
MÁV-Start járatával. A fiumei
részen
mélyen hátradönthető,
kényelmes,
forgatható fotelekkel rendelkező WSPz komfortkocsi, 2.
osztályú Bc fekvőhelyes kocsi, illetve 1.-2.
osztályú WLAB hálókocsi
közül
lehet majd választani.
•
Az
Agram IC az
új Citadella EC miatt nem továbbít
ljubljanai
közvetlen kocsit, ezt leszámítva
összeállítása nem
változik.
40 |
|
Budapest
- Pusztaszabolcs - Pécs |
|
•
A
Rippl-Rónai InterCity szerelvényéből
kikerül
a ljubljanai kocsi, a vonat egy magyar ABmz, egy Bpmz és egy
WRbumz, valamint egy horvát Bee kocsiból fog
állni. Páros irányban
hétfőn,
visszafelé vasárnap egy Bl kocsi is
kerül a vonatba,
ez a jármű expresszvonati minőségű.
70 |
|
Budapest
- Vác - Szob [- Párkány] |
|
•
A mostani
Varsovia EC időpontjában új Porta
Bohemica EuroCity vonat indul, ezzel egészen Hamburgig lehet
majd utazni. A vonat cseh Apmz, WRmz és Bmz
kocsikból fog
állni, valamint a szerelvény egy
többcélú térrel rendelkező
német
Bpmbdz kocsit is tartalmaz.
•
A
Hungária EuroCity vonat a jelenlegi egy
helyett két 1. osztályú kocsit is
továbbít majd, mindkettőt a MÁV-Start
állítja ki, az egyik termes, a másik
fülkés lesz. Érdekesség, hogy
a két
kocsi nem egymás mellett, hanem a vonat két
végén helyezkedik majd el.
•
A Petrov EC
egy
cseh szerelvénye kocsival rövidebb lesz,
és a
típusok is változnak kicsit: 1.
osztályon egy Apee
kocsi lesz, az étkező WRmz helyett WRmee, 2.
osztályon
pedig a három Bmz-t egy Bpee és egy Bee kocsi
váltja. A Bbdgmee sorozatú
poggyászteres kocsi az
étkező és a többi 2. osztály
közé
kerül.
•
A
jelenlegi Avala EC idejében Budapest és
Prága
között új Csárdás EC
közlekedik,
ennek alap szerelvénye megegyezik a Ptrovéval, de
kiegészül még egy Bpee kocsival, illetve
nyáron a Barból érkező
hálókocsit is
ez a vonat juttatja el Prágába.
•
A
Jeroslav Hasek EC szerelvénye is a már bemutatott
Apee,
WRmee, Bpee, Bee és Bbdgmee
kocsikból fog állni, itt öt 2.
osztály lesz
(plusz a poggyászteres kocsi)
•
A Slovan
EC hosszabb lesz, a vonatba a jelenlegieken felül
még egy
1. osztályú kocsi kerül.
•
A
Metropol EuroNight vonatban változás, hogy a
varsói stokkban (Chopin gyors) a háló
és
fekvőhelyes kocsit minden nap a PKP állítja ki,
az
ülőhelyes kocsi viszont magyar lesz, Varsóba egy
Bmz kocsi
fog közlekedni. A berlini részben a
MÁV-Start
fekvőhelyes kocsiját egy WSBA Bcmh váltja
(így jut
a Kálmán Imrébe még egy
magyar fekvőhelyes)
•
A Jeszenszky
János EuroCity
összeállításában
nincs változás.
MÁV-Start 1. osztályú kocsi Berlinben
80 |
|
Budapest
- Hatvan - Miskolc - Sátoraljaújhely |
|
•
A
Rákóczi és a Hernád
InterCity-ként
fog közlekedni, a szerelvényt továbbra
is a ZSSK
állítja ki mindkét esetben.
Étkezőkocsi
sajnos egyik vonatban sem közlekedik majd.
100 |
|
Budapest
- Szolnok - Debrecen - Záhony |
|
•
A Bihar
InterCity kocsi menetrendváltástól nem
továbbít étkezőkocsit, valamint a
mostani Bmz
kocsi helyett is Bpmz fog közlekedni, tehát
fülkés kocsi csak 1. osztályon lesz.
•
Érdekesség, hogy az Ady Endre IC
szerelvényében a 2.
osztályú kocsikat a
cseh vasút állítja ki, egy Bpee
és egy Bee
fog itt közlekedni a magyar Avmz mellett.
•
A Hargita
IC étkezőkocsija a mostani WRmz helyett WRRee lesz.
•
A Corona
IC-ben kicsit változik a kocsik sorrendje, az
étkezőkocsi
a fekvőhelyes és az ülőhelyes járművek
közé kerül. Pozitív
változás,
hogy a szerelvénybe bekerül még egy
fülkés 2. osztály (szintén
GOSA Bmz).
•
Egyes
hírek szerint
menetrendváltástól megszűnik
a Tisza InterCity vonat moszkvai része, de ezzel
kapcsolatban
még tárgyalnak az érintett
vasúttársaságok.
120 |
|
Budapest
- Szolnok - Békéscsaba -
Lőkösháza |
|
•
A
Kőrös, Traianus és Transsylvania
InterCity, valamint
az Ister EuroNight vonatok
összeállítása nem
változik.
•
A Dacia
gyorsvonat esetében pozitív
változás, hogy
Budapest és Bukarest között egy 1.
osztályú kocsi is fog közlekedni,
ezért a
rövidebb utakon is lehet kényelmesebben utazni.
•
Az
újonnan induló Budapest és
Szófia
között közlekedő Vitosa gyorsvonat BDZ
kocsikból
fog állni, egy 2. osztályú
ülőhelyes, egy 2.
osztályú fekvőhelyes és egy 1.-2.
osztályú
hálókocsiból lehet majd
választani.
•
A Nesebar
gyors két fekvőhelyes kocsiját a
Szlovák
Vasút fogja kiállítani.
Étkezőkocsi sajnos
a Nesebar és az Albena gyorsvonatban sem fog
közlekedni
jövő nyáron.
•
A Beograd
gyorsvonat szerelvényét a Szerb Vasút
állítja ki egy WLB, egy Bc és
két Beelmt
kocsiból. A Skopje állomásig
közlekedő
fekvőhelyes kocsi egy MZ Bc lesz.
•
Az Ivo
Andric gyors belgrádi része két Beelmt
kocsiból fog állni, Szaloniki
állomásra egy
MÁV-Start A és egy Bc kocsi fog
közlekedni.
•
Új
járat Budapest és Bar között a
Meridian
gyorsvonat, ebben magyar részről egy A, egy Bc és
egy
WLAB kocsi lesz, emellett Prágából
és
Moszkvából érkeznek még
közvetlen
kocsik.
2014.07.14
- InterCity vonat
Sátoraljaújhelyre
Sátoraljaújhely
és Sárospatak polgármestere a
közelmúltban
aláírásgyűjtést
kezdett a rendszeres budapesti InterCity forgalom
újraindításáért,
ami úgy
tűnik, sikerrel járt. A tervek szerint
menetrendváltástól 3 óra 40
perces
menetidővel naponta közlekedik majd egy InterCity
vonatpár
a Főváros és
Sátoraljaújhely
között, de a fejlesztés ezzel nem
áll le,
két éven belül
villamosítják a
szakaszt, megszűnnek a lassújelek, így
tovább
csökken majd a menetidő.
Minőségi
távolsági vonat
Sátoraljaújhelyre!
2014.06.16
- Mire
számíthatunk a 2015-ös menetrendben?
Ugyan
még
messze
van a decemberi
menetrendváltás, de az első tervezetek
már napvilágot láttak.
Természetesen még bármi
változhat, előfordulhat, hogy az itt leírtak
mégsem valósulnak meg, a végleges
menetrend előreláthatólag novemberben
kerül fel a MÁV-Start honlapjára.
•
A
nemzetközi forgalomban nagy
előrelépés, hogy két új
átlós EuroCity vonatpár indul, az
EC142/143-as járat Debrecen és Bécs,
az EC344/345-ös vonat Belgrád és
Bécs között teremt közvetlen
összeköttetést. A Fővárosban a
rövidebb menetidő biztosítása
érdekében az új
átlós vonatok nem mennek be a Keletibe, csak
Ferihegy
megállóhelyen,
Kőbánya-Kispest, Ferencváros valamint
Kelenföld állomásokon állnak
meg.
•
Az 1-es vonalon a két EuroNight járat decembertől
Budapest és Salzburg között
Kálmán Imre névvel
egyesítve közlekedik, a vonat 21:00-kor indul
Budapestről, visszafelé 9:04-re érkezik. A Wiener
Walzer EN pótlására Budapest
és Bécs között új
EuroCity vonatpár közlekedik, ez 18:10-kor indul a
magyar fővárosból, páratlan
irányban pedig 10:49-re érkezik. A
nemzetközi változások miatt az IC918-as
számú Répce-Ikva InterCity vonat egy
órával később indul.
•
Sajnos a délben kimaradó IC ütem most
sem lesz visszaállítva, Budapestről 12:10-kor a
Sziget gyorsvonat indul, de ez a járat csak augusztus
17-én közlekedik.
Az új EC vonatok előnye a bővülő
kínálat, a sűrűbb közlekedés
és az új útvonalak mellett,
hogy a Railjet szerelvényekből sokszor hiányolt
fülkés kocsikban is lehet majd utazni.
• A karácsony előtt közlekedő
népszerű Advent EuroCity az új menetrendben is
szerepel, ez 7:40-kor indul Budapestről, visszafelé 20:54-re
érkezik. A vonat a 2014/2015-ös menetrendi
időszakban 2014. december 20-án, illetve 2015. november
28-án, december 5-én és
12-én közlekedik. Érdekesség,
hogy visszafelé Hegyeshalomnál még 8
perccel a 67-es Railjet előtt lép be az országba,
viszont Tatabányán már
utoléri, sőt le is előzi a Railjet. Ennek oka egyelőre nem
ismert, mivel az idei évhez hasonlóan az Advent
EC jövőre is 200-as kocsikból fog állni,
így az 1-es vonalon a 160 km/h-s menetvonal
tartható lenne.
• Délutánonként
Tatabányáról Budapestre két
új S10-es személyvonat indul 16:11-kor
és 17:11-kor. Eddig ezek a járatok
szerelvényvonatként közlekedtek, most
már az utasoknak is fel lehet szállni
rájuk.
• A 2-es vonal Angyalföld -
Pilisvörösvár szakaszának
felújítás utáni
pályaadatai még nem ismertek, ezért az
új menetrendi struktúrát
még nem lehet pontosan kialakítani. A tervezetben
egyelőre a felújítás előtti
változat lett megrendelve. Egyes tervek szerint a
felújítás befejezése
után Budapest és Piliscsaba
között mindenütt
megálló S20-as személyvonatok,
Budapest és Esztergom között pedig
piliscsabai zónahatárral Z20-as
zónázó személyvonatok
közlekednének, de ez
valószínűleg csak a
villamosítás befejezése
után fog megvalósulni.
Szépen halad a 2-es vonal
felújítása (a képen
nosztalgia gyorsvonat
robog át Pázmáneum
megállóhelyen 2013 decemberében)
• A 4-es vonalon a 32916-os személyvonat
korábban, 16:18-kor indul és 17:48-kor
érkezik Komárom állomásra,
így csatlakozás biztosított a
17:53-kor induló Győrön át Szombathelyre
és közvetlen kocsikkal Zalaegerszegre
közlekedő, valamint a 17:57-kor induló budapesti
gyorsvonathoz. Sajnos még mindig napi két
vonatpár jár a vonalon, pedig a pálya
a Duna közelsége miatt sokszor a
település központja
közelében halad, így egy-két
új megállóhely és
jóval több vonat sokat jelentene az itteni
utasoknak.
• A 20-as vonalon a Citadellából
EuroCity vonat lett, és Maribor helyett végre
egészen Ljubljanáig utazhatunk a
járattal. A nyári menetrendi időszak alatt a
balatoni vonatokhoz kapcsolódóan
néhány Budapest - Veszprém gyorsvonat
menetrendje is változik.
• A 25-ös vonalon 3 pár
személyvonat elmarad, helyette 3 pár gyorsvonat
Zalaegerszeg és Boba között minden
állomáson és
megállóhelyen megáll.
• A 26-os vonalon az átlós
eljutás a korábbi közvetlen vonat
helyett télen keszthelyi, nyáron tapolcai
átszállással lesz
biztosítva.
• A 29-es vonalon télen a 974-es és
975-ös gyorsvonat 60 illetve 40 perccel korábban, a
976-os gyorsvonat (978-ként) két és
fél órával később fog
közlekedni. A 972-es, 973-as, 974-es és
975-ös gyorsvonatok megállnak Csopakon
és Balatonszepezden, illetve az elő- és
utószezonban Balatonkenese-Üdülőtelepen,
Káptalanfüreden és
Zánkafürdőn is. A 978-as és 979-es
járatok pedig megállnak Füle
megállóhelyen is. Az elő- és
utószezoni mentesítővonatok
gyorsvonatként járnak majd, pénteken
délután 15:35-kor Budapestről
Tapolcára, visszafelé vasárnap
Tapolcáról 19:00-kor indulva. Ebben az időszakban
hétvégén Budapest és
Balatonfüred között új
gyorsvonatpár indul, ezek a járatok
Balatonakarattya és Balatonfüred
között mindenütt megállnak.
Téli személyvonat a 29-es vonalon
A
személyvonatok hosszabb balatonfüredi
tartózkodása megszűnik, ezáltal a
menetidő 10 perccel csökken. A nyári menetrendi
időszak alatt a tervek szerint a Kék Hullám
sebesvonatok gépcserével közlekednek,
Székesfehérvár és
Balatonfüred között nem állnak
meg sehol, viszont ez menetidő csökkenést nem okoz,
sőt, 4 perccel tovább tart az út
Füredig, mint idén nyáron,
ráadásul az elég nagy
forgalmú Balatonalmádi a viszonylag
ritkán közlekedő Tekergő gyorsok mellett csak a
Katica sebesekkel lesz kiszolgálva.
• A 30-as vonalon az S30-as személyvonatok
Budapest-Déli pályaudvar helyett
Kőbánya-Kispestről indulnak majd. Ennek előnye, hogy
Kelenföld és Kőbánya-Kispest
között a jelenlegi órás helyett
félórás ütem lesz,
hátránya viszont, hogy az Érd
alsó előtti megállóhelyekről nem lehet
eljutni a Délibe.
• Az Adria gyorsvonat június 12 és
augusztus 30 között heti három alkalommal
közlekedik, Budapestről kedd, péntek és
vasárnap este indul, illetve kedden,
csütörtökön és
vasárnap érkezik. A Budapest - Split viszonylat
mellett Fiumébe is továbbít
közvetlen kocsikat.
• Budapest és Keszthely között
nyáron új Sió expressz
közlekedik. (Elképzelhető, hogy ez a jelenlegi
"Siófok expressz" nevű gyorsvonatnak felel meg, ahol
Siófok város rendelte meg ezt a nevet, de
valójában nem is expressz)
Egy forgalmas nap Keszthelyen
•
A 40a vonalon új, Budapest - Pusztaszabolcs -
Dombóvár / Dunaújváros
viszonylatú személyek közlekednek, itt a
dupla Flirt motorvonat Pusztaszabolcson szétakad, az egyik
fele Dunaújvárosba, a másik
Dombóvárra közlekedik tovább.
•
A Budapest -
Pécs viszonylatú
sebesvonatok megszűnnek, helyettük (Budapest -) Pusztaszabolcs
és Dombóvár illetve
Dombóvár és Pécs
között személyvonatokkal lehet utazni,
ezek a tervek szerint Flirt motorvonatokból lesznek
kiállítva. Dombóvár
állomáson az InterCity - személyvonat
csatlakozás biztosított.
•
Az IC204-es,
IC205-ös, IC816-os és
IC819-es InterCity vonatok megállnak Simontornya
állomáson is. A Rippl-Rónai InterCity
páros irányban tanítási
időben pénteken, visszafelé vasárnap
pécsi közvetlen kocsikat is
továbbít.
•
A 70-es
vonalon
az EC 130/131-es számú
Varsovia EuroCity vonat helyett EC 172/173-as számmal
Budapest és Hamburg között új
járat indul. Az EC 272/273-as vonatpár csak
Budapest és Prága között
közlekedik.
•
A 100-as
vonalon
az Észak-Erdélybe
közlekedő InterCity vonatok megállnak
Kisújszálláson és
Törökszentmiklóson is. A 16305-ös
számú Zajta - Budapest viszonylatú
vasárnapi sebesvonat Debrecentől a Kengyelfutó
gyors megállási rendjével
közlekedik.
InterCity vonat Kolozsvárra - decembertől plusz
két megállás a 100-as vonalon
•
A
Füzesabony - Mátészalka
vonatok Debrecenben elvágva külön
viszonylatként közlekednek.
•
Budapest
és Szófia
között 480/481-es számmal új
gyorsvonat indul, ez a 120-as vonalon Szófia felé
a 473-as vonattal egyesítve közlekedik.
•
A
136-ös
vonalon új vonatpár
közlekedik Szeged és Horgos
között.
•
A 150-es
vonalon
az EC 272/273 törlése
miatt új 7954/7955-ös vonatpár
közlekedik. A Prága - Budapest - Bar
közvetlen kocsikat a 794-es és 795-ös
vonatok továbbítják
belföldön.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vonatösszeállítás |
|
2009
- 2014 |
|
|