főoldalvasútvonalak listájakapcsolat felvételevasúti kocsikfejlesztési ötletek, javaslatok
         
Növekvő minőség Eger felé
2 értékkel jobb minőségű szolgáltatás a gyorsvonatokon
 
A Budapest - Eger vonalon az elmúlt néhány évben gyakran változott a menetrend, volt már gyorsvonat miskolci Ao és B kocsikkal, sebesvonat Flirt motorvonattal, InterCity vonat Avmz és Fecske Bhv kocsikkal, majd végül a Fecske ingavonat maradt meg gyorsvonatként, ezek közlekednek jelenleg is. Bár felújított járművekről van szó, de mivel személyvonati minőségűek, távolsági felhasználásuk nem a legjobb megoldás az alacsonyabb kényelem miatt.


Schlieren személykocsik

Jó hír, hogy november 18-tól az egri gyorsvonatok ismét gyorsvonati minőségű járművekkel lesznek kiállítva, méghozzá többségében felújított Schlieren kocsikból. Az ÖBB-től beszerzett használt, de jó állapotú járművek Magyarországra érkezésüket követően kisebb felújítást is kaptak, így utasterük lehetővé teszi a vonzó, versenyképes szolgáltatás nyújtását.


A felújított kocsik a tervek szerint november közepén mutatkoznak be az egri vonalon

A Schlieren kocsik ugyan nem légkondicionáltak, de gépi szellőzéssel rendelkeznek, emellett - a Fecske Bhv kocsikkal ellentétben - minden ablakul lehúzható, így nyáron is elviselhető az utazás. A kényelmet tovább növelik az önműködő, mozgásérzékelővel felszerelt szakaszajtók, a lehúzható napellenzők, valamint egyes üléseknél a lehajtható asztalok és a lábtartók.


Szolgáltatásfejlesztés Eger felé is!

A járatok nagyobb része egy Halberstadti vezérlőkocsit is továbbít, ennek többcélú terében 8 kerékpár szállítható, emellett kerekesszékes utazásra is van lehetőség (emelőberendezéssel). Amennyiben már nincs hely a biciklinek a többcélú térben, a Schlieren kocsik egyik előterében is szállítható 1-1 kerékpár, így a vonaton összesen 12 kerékpárhely áll rendelkezésre.

5 gyors és 1 sebesvonat szerelvényében nem lesz vezérlőkocsi, valamint itt felváltva közlekednek majd B 20-37 sorozatú fülkés és Bpmee 20-76 sorozatú termes kocsik, ezek pontos összeállítását nem lehet előre megmondani. A Schlieren kocsik honosításának előrehaladtával ezek ki fogják szorítani a maradék B kocsikat is, ezzel létrehozva az egységes, kiszámítható szolgáltatást a vonalon.


Miskolc felé hamar megszerették ezeket a kocsikat,
reméljük, jó szolgálatot tesznek majd az egri vonalon is.

? Jó ez így? Mit lehetne még javítani?
Véleményünk szerint nagy előrelépés a Fecske ingavonatok után a Schlieren kocsik megjelenése, ez mindenképp pozitív változás. Az egységességet rontja a néhány fülkés szerelvény, de mivel ezek csak átmenetileg közlekednek itt, belátható időn belül újra ugyanolyan szerelvény lesz mindegyik járaton, ami a kiszámíthatóság miatt utasvonzó hatású lehet.

A Schlieren kocsik és a Halberstadti vezérlőkocsik ülései is meg vannak számozva, ezért elméletileg semmi akadálya nincs annak, hogy a gyorsvonatok fakultatív helybiztosítással közlekedjenek. Mivel Egerbe jelenleg nem közlekedik minőségi távolsági vonat, ezért ennek itt különösen nagy jelentősége lenne, így érdemesnek tartjuk a szolgáltatás bevezetését. Ezzel gyakorlatilag mindenki jól jár: aki ezt igényli, garantált ülőhelyet foglalhat magának, míg a Vasúttársaság extra kiadások nélkül plusz bevételhez jut.

Mindezek mellett megfontolandó lenne a szerelvény kiegészítése egy 1. osztályú kocsival, mivel Egerbe jelenleg a legmagasabb elérhető minőségi szint a gyorsvonati 2. osztály, ami egy ilyen turisztikai jelentőségű településnél kevés.

Tervezett vonatösszeállítások november 18-tól a 80-as vonalon

2015.10.24.

 
Vonatösszeállítás