|
Növekvő
minőség Eger felé
2
értékkel jobb minőségű
szolgáltatás a gyorsvonatokon
|
|
A
Budapest - Eger vonalon az elmúlt
néhány
évben gyakran változott a menetrend, volt
már
gyorsvonat miskolci Ao és B kocsikkal, sebesvonat Flirt
motorvonattal, InterCity vonat Avmz és Fecske Bhv kocsikkal,
majd végül a Fecske ingavonat maradt meg
gyorsvonatként, ezek közlekednek jelenleg is.
Bár
felújított járművekről van
szó, de mivel
személyvonati minőségűek,
távolsági
felhasználásuk nem a legjobb megoldás
az
alacsonyabb kényelem miatt.
Schlieren személykocsik
Jó hír, hogy november 18-tól az egri
gyorsvonatok
ismét gyorsvonati minőségű járművekkel
lesznek
kiállítva, méghozzá
többségében
felújított Schlieren
kocsikból. Az ÖBB-től beszerzett
használt, de
jó állapotú járművek
Magyarországra
érkezésüket követően kisebb
felújítást is kaptak, így
utasterük
lehetővé teszi a vonzó, versenyképes
szolgáltatás
nyújtását.
A felújított kocsik a tervek szerint november
közepén mutatkoznak be az egri vonalon
A Schlieren kocsik ugyan nem légkondicionáltak,
de
gépi szellőzéssel rendelkeznek, emellett - a
Fecske Bhv
kocsikkal ellentétben - minden ablakul
lehúzható,
így nyáron is elviselhető az utazás. A
kényelmet tovább növelik az
önműködő,
mozgásérzékelővel felszerelt
szakaszajtók,
a lehúzható napellenzők, valamint egyes
üléseknél a lehajtható
asztalok és a
lábtartók.
Szolgáltatásfejlesztés Eger
felé is!
A járatok nagyobb része egy Halberstadti
vezérlőkocsit is továbbít, ennek
többcélú terében 8
kerékpár
szállítható, emellett
kerekesszékes
utazásra is van lehetőség
(emelőberendezéssel).
Amennyiben már nincs hely a biciklinek a
többcélú térben, a Schlieren
kocsik egyik
előterében is szállítható
1-1
kerékpár, így a vonaton
összesen 12
kerékpárhely áll
rendelkezésre.
5 gyors és 1 sebesvonat szerelvényében
nem lesz
vezérlőkocsi, valamint itt felváltva
közlekednek
majd B 20-37 sorozatú fülkés
és Bpmee 20-76
sorozatú termes kocsik, ezek pontos
összeállítását nem
lehet előre
megmondani. A Schlieren kocsik
honosításának
előrehaladtával ezek ki fogják
szorítani a
maradék B kocsikat is, ezzel létrehozva az
egységes, kiszámítható
szolgáltatást a vonalon.
Miskolc felé hamar megszerették ezeket a kocsikat,
reméljük, jó szolgálatot
tesznek majd az egri vonalon is.
? |
Jó ez
így? Mit lehetne még javítani?
Véleményünk
szerint nagy előrelépés a Fecske ingavonatok
után
a Schlieren kocsik megjelenése, ez mindenképp
pozitív változás. Az
egységességet
rontja a néhány fülkés
szerelvény, de
mivel ezek csak átmenetileg közlekednek itt,
belátható időn belül újra
ugyanolyan
szerelvény lesz mindegyik járaton, ami a
kiszámíthatóság miatt
utasvonzó
hatású lehet.
A Schlieren kocsik és a Halberstadti
vezérlőkocsik
ülései is meg vannak számozva,
ezért
elméletileg semmi akadálya nincs annak, hogy a
gyorsvonatok fakultatív
helybiztosítással
közlekedjenek. Mivel Egerbe jelenleg nem közlekedik
minőségi távolsági vonat,
ezért ennek itt
különösen nagy jelentősége lenne,
így
érdemesnek tartjuk a szolgáltatás
bevezetését. Ezzel gyakorlatilag mindenki
jól
jár: aki ezt igényli, garantált
ülőhelyet
foglalhat magának, míg a
Vasúttársaság extra
kiadások
nélkül plusz bevételhez jut.
Mindezek mellett megfontolandó lenne a szerelvény
kiegészítése egy 1.
osztályú
kocsival, mivel Egerbe jelenleg a legmagasabb elérhető
minőségi szint a gyorsvonati 2. osztály, ami egy
ilyen
turisztikai jelentőségű
településnél
kevés.
|
Tervezett vonatösszeállítások
november 18-tól a 80-as vonalon
2015.10.24.
|
|
|
|
|
|
|
|
|