|
Gőzfelhős
kirándulás Ráckevére
Nosztalgia gyorsvonatok
gőzössel a MÁV-HÉV 252-es
vonalán
|
|
Egy
igazán különleges utazásra
szeretnénk
invitálni Önöket szeptember
utolsó vagy
október első napján. A budapesti helyi
érdekű
vasúti közlekedés 130 éves
évfordulója alkalmából a
252-es
számú Budapest - Ráckeve vonalon
nosztalgiavonat
közlekedik, ráadásul egészen
különleges szerelvénnyel,
gőzvontatással!
A vonal első,
Budapest-Közvágóhíd -
Soroksár szakasza 1887. augusztus 7-én lett
átadva, majd november 24-től már
egészen
Dunaharasztiig jártak a vonatok. A
Ráckevéig
tartó utolsó szakasz
átadására
még pár évet kellett várni,
itt 1892.
november 6-án indult meg a forgalom. Az 1900-as
évek
végén nyomvonal korrekciót is
tartalmazó
pályafelújítást
végeztek, valamint
megkezdődtek a villamosítási
munkálatok. A
fővárostól távolodva a
felsővezeték
kihúzása lassan haladt, csak 1980-ra
sikerült a
teljes vonalon átállni a villamos üzemre.
A gőzöskorszakot követően a vasútvonal
meghatározó járművei voltak az
MVIII-as
sorozatú motorkocsik, amelyek a MÁV-BEV
égisze
alatt Cavill sorozatként álltak forgalomba.
Később
itt is megjelentek az NDK-ban gyártott MX és MXa
sorozatú motorvonatok, amelyek ma is a
személyforgalom
gerincét jelentik.
Érdekességként
megemlítenénk, hogy nem is annyira
régen
még sebesvonatok is jártak a vonalon, amelyek a
kevesebb
megállásnak köszönhetően egy
óra alatti
menetidővel jutottak le Ráckevére. Ma
már az
alapmenetrendben csak személyvonatok vannak, ezek H6-os
viszonylatjelzéssel közlekednek.
Szeptember utolsó és október első
napján
visszarepülhetünk az időben, ismét
lehetőség
lesz gőzvontatású gyorsvonattal utazni a vonalon.
A
MÁV Nosztalgia által üzemeltetett
járatok
Pesterzsébet felsőről indulnak (a H6-os
személyvonatokhoz
csatlakozva) az alábbi menetrend szerint:
A menetrend kattintással nagyítható
A gőzvontatású nosztalgia gyorsvonatokra egy
útra
1. vagy 2. osztályra 3590 forintért, fapados 3.
osztályra 2990 forintért
válthatók
helybiztosítást is tartalmazó
menetjegyek a
MÁV Nosztalgiánál.
Összehasonlításként a
MÁV-HÉV
személyvonatával teljesáron (Budapest
Bérlet nélkül) 910 forintba
kerül egy
utazás Budapest és Ráckeve
között, az
MVIII-as motorkocsi fedélzetén pedig 1060
forintért lehet megtenni ezt az utat. Az alig
háromszoros
szorzó kifejezetten jónak mondható,
figyelembe
véve azt, hogy nem lehet minden nap
gőzvontatású,
1. osztályú kocsit is tartalmazó,
helybiztosítással közlekedő,
ritkább
megállású gyorsvonattal utazni a
vonalon.
A vonat kötelező helybiztosítással
közlekedik,
ebből következően ülőhelyet nem tartalmazó
(álló) jegyet nem lehet váltani.
Javasoljuk, hogy
a jegyeket elővételben (online, vagy a MÁV
Nosztalgia
egyéb jegyértékesítő
helyein)
váltsák meg, hiszen a vonaton már csak
a szabad
helyek függvényében lehet majd jegyet
kapni, egy
ilyen ritka utazásnál pedig nagy az
esélye, hogy
elővételben elkelnek a helyek.
Egy épp ilyen szerelvényből
álló nosztalgiavonat
Zuglónál
A nosztalgiavonatot a 220 194-es (korábban 204-es)
gőzös
továbbítja majd, a szerelvény pedig
egy ABak
és két Cmn kocsiból fog
állni, így a
korhű megjelenés most is garantált. Amennyiben
felkeltette érdeklődését a program, ITT
és ITT
található róla több
információ.
2017.09.12.
|
|
|
|
|
|
|
|
|