|
|
Újra
vár a balatoni nyár!
Friss
hírek az idei balatoni nyári menetrendről
|
Ezen
az oldalon a 2015-ös
nyári balatoni menetrenddel kapcsolatos
híreket,
információkat olvashatnak.
Mivel a menetrendek
még nem véglegesek,
ezért előfordulhat, hogy az itt leírtak
mégsem valósulnak meg. Újabb
információ esetén
frissítjük az oldalt, az új
információk mindig a régi
bejegyzések fölött fognak megjelenni. |
2015.04.30
- Előzetes
információk
Közlekedik a
június, ezért egyre több
információt
lehet tudni a várva-várt balatoni
nyári
menetrendről. Mivel ez egyelőre nem lett meghirdetve, ezért
az
itt leírtak még akár
többször is
változhatnak, a friss hírekről folyamatosan
tájékoztatjuk Önöket!
A déli parton gőzerővel zajlik a
felújítás,
de nyáron már nem kell
pótlóbusszal utazni,
addigra átadják a pályát. A
munkák
ősszel ismét újraindulnak, viszont a
nyári
szezonban nem kell korlátozni a forgalmat, egyedül
Székesfehérvár
állomás
átépítése miatt kell
kapacitáskorlátozásra
számítani. Az
északi parton szintén végeznek addigra
a kisebb
karbantartásokkal és
felújításokkal,
azaz minden adott a szezon indulásához.
Nohabos Tekergő
gyorsvonat 2014
nyarán
Újdonság, hogy a tervek szerint a déli
part
gyorsvonatai zárt szerelvényként,
Budapest
és Keszthely között közlekednek
majd,
nagykanizsai vonatrész nélkül. A
balatonszentgyörgyi stokkozás
megszűnésével
kicsit csökken a menetidő, és a
zavarérzékenység, illetve a
Déliben sem
kell minden vonat szerelvényét rendezni, ami egy
esetleges késés esetén nagy előny. A
vonatban a
tervek szerint lesz 1 vagy 2 InterCity kocsi
(reméljük,
ezekből az egyik – legalább részben
– 1.
osztályú lesz, bár erről
még nincs semmi
információnk), egy
Utasellátó
étkezőkocsi (valószínűleg WRRee),
Halberstadti
kocsik, és egy Halberstadti vezérlő.
Felmerült az az
ötlet, hogy ezekben a vonatokban nem közlekedne nagy
kapacitású poggyászkocsi (Ds, vagy
Bd),
helyettük a vezérlőkocsiban és egy Bydee
kocsiban
lenne összesen 16 kerékpárhely. Ez
véleményünk szerint még
erősen
megfontolandó, mivel sokszor az eddig biztosított
44
kerékpárhely (Bd + két Bydee a
nagykanizsai
és a keszthelyi részen) is kevés volt,
ráadásul a Halberstadtik
többcélú tere
inkább a rövidebb
távolságú
utazásoknál kedvező (nincsenek
kampók), és
a rakodás is lassabb a külön
rakodóajtó
hiánya miatt.
Egyes sebesvonatok,
és a hétvégi sűrítő
gyorsvonatok a tervek
szerint Flirt motorvonatokkal lesznek kiállítva,
ami
részben jó, részben rossz
hír. Jó
olyan szempontból, hogy a Flirtek
klímásak,
ezért ilyen szempontból kellemesebb az
utazás,
ugyanakkor ezek a motorvonatok személyvonati kivitelűek,
ezért távolsági forgalomra nem
igazán
alkalmasak (különösen hosszabb
távon
feláras gyorsvonatként).
Az északi parton a Kék Hullám
sebesvonatok
menetrendje és
összeállítása
nagyjából változatlan marad,
továbbra is
gépcsere nélkül közlekednek
majd
(korábban voltak olyan hírek, hogy
vége a
dízelezésnek a 30a-n, de úgy tűnik, ez
a
probléma megoldódott).
Tavaly sajnos a Katica sebesek szereplése nem
egészen
úgy sült el, ahogy azt szerették volna,
az új
biztosítóberendezés sokszor zavarba
került a
Desirok miatt, ezért a vonatok nagy része
székesfehérvári
átszállással
közlekedett, Fehérvárig Flirtekkel
lehetett utazni.
Felmerült, hogy a Desirok helyett a Katica sebesek
szerelvénye Csörgős ingákból
legyen
kiállítva, de erre
dízelmozdonyból sem
lenne elég, és a kocsik minősége is
visszalépés lenne a Desirohoz képest.
A
következő gondolat a zónázó
rendszerű
közlekedés ideiglenes
szüneteltetése volt,
vagyis a Kék Hullámok álltak volna meg
mindenütt a tó partján. Ez viszont
jelentős menetidő
növekedést eredményezne, és a
zsúfoltság is nőne, ezért
szintén nagy
visszalépés lenne az eddigiekhez
képest.
Végül a legújabb tervek szerint
maradnának a
Katicák, de kerülő útirányon
át,
Pusztaszabolcs és Börgönd felé
közlekednek
majd, így elkerülik a
problémás 30a vonalat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|