|
Gőzössel
Kassára és Pozsonyba, megújuló
járművek, változások Istvántelken
Fejlesztések a MÁV Nosztalgiánál
|
|
Csupa
jó híreket lehet hallani mostanában a
MÁV Nosztalgia háza tájáról,
felsorolni is nehéz őket. Kezdjük az egyik legfontosabb,
hosszú távú beruházással: a
MÁV Nosztalgia megvásárolta az Istvántelki
Járműjavító berendezéseit, így az idei év
második felétől gazdaságosabban, és sokkal
jobb hatásfokkal folytatható a nosztalgia járművek
karbantartása. Az itt lévő gépek
segítségével a felújítások is
jobban haladnak majd, sok jármű szempontjából a
2015 a megújulás éve. A tervek szerint
hamarosan csoportos látogatásokat is szerveznek
Istvántelekre, így bárki megismerkedhet az itt
tárolt muzeális értékű járművekkel.
Nem rég befejeződött az M40 114-es Púpos
felújítása, az eredeti színterv szerint
fényezett gép már az utolsó
engedélyekre vár, utána forgalomba is
állhat. Mindenképp lesz vele egy fotósvonat, de
más nosztalgiavonatok élén is feltűnhet. Mivel a
felújítások finanszírozásához
bevétel is kell, a mozdony - a Nohabokhoz hasonlóan - a
tehervonatok továbbításában is részt
fog venni. Az M61 006-os Nohab is megújul az idén,
jelenleg Miskolcon, a Bobó kft-nél dolgoznak rajta.
Április 18-án a Bakonyba utazhatunk
gőzvontatású vonattal, ezt a korábbi
évekhez hasonlóan a 109 109-es gép fogja vontatni,
szerelvénye 7 nosztalgiakocsiból áll majd.
109 109 a Bakonyban
Hamarosan újabb üzemképes gőzmozdonnyal bővül a
nosztalgia flotta, tavaszra elkészül a 242 001-es
gép felújítása, amely április
19-én egy kassai vonat élén fog bemutatkozni.
Ennek a járatnak a szerelvénye nosztalgiakocsikból
fog állni (ABaü 630, ABa 305, Caü 821, WR 252),
tehát fotótémának sem lesz utolsó.
Nyár elején újra száll a 424-es, a 424
247-es gőzös Pozsonyba fogja repíteni utasait június
13-án. Ezen a vonatok az ABaü 630, ABa 305, WR 252, AcBc
005, Caü 821, Cmn és WR 425 kocsiban lehet majd utazni.
Közben megújul a Da sörkocsi (SR 89-20 404), ez
várhatóan a Bakonyvasút napjára,
április 18-ra fog elkészülni. Az
élményvonatok hasonló funkciójú
kocsija, az Orfeum is teljes belső felújítást kap,
így még jobb körülmények
között lehet majd táncolva tölteni az
utazást. Sőt, a népszerű kocsi
zsúfoltságának csökkentésén is
dolgoznak, de erről egyelőre nem árult el részleteket a
MÁV Nosztalgia.
A Schlieren kocsik beszerzése óta ritkábban
lehetett a kormányzati kocsikkal utazni, a jövőben ez is
változni fog. Kezdésként
felújítják az Ezüstnyíl
kormányzati motorvonat előfutóját, ezzel
június 20-án Balatonfüredre lehet utazni Levendula
expresszként. Az előfutó motorkocsi után
szintén kormányzati állagba tartozó
Turán szalonkocsik fognak közlekedni, ezek ritkán
vehetők igénybe utasként, érdemes
kihasználni az alkalmat. Még idén elkezdődik a
háromrészes Ezüstnyíl
felújítása is, ha minden igaz, ez szeptemberre fog
elkészülni. Közben kisebb
felújítások is folynak, például
átalakítják két nosztalgia
hálókocsi fűtési rendszerét, így az
elavult széntüzelés helyett villamos fűtésről
is üzemelhetnek (erre elsősorban a teheráni Golden Eagle
Danube expresszeken van szükség)
Ezüstnyíl motorvonat
2015.01.29.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vonatösszeállítás |
|
2009
- 2014 |
|
|